رئیس پژوهشکده آنفلوانزای روسیه یکشنبه شب گفت: به احتمال زیاد شمار کشته شدگان در نتیجه ابتلا به بیماری انفلوانزا در زمستان آینده در روسیه در مقایسه با سال گذشته میلادی افزایش یابد.

رئیس پژوهشکده انفلونزای روسیه نسبت به شیوع آنفلوانزای خوکی دراین کشورهشدار داد

سلامت نیوز: رئیس پژوهشکده آنفلوانزای روسیه یکشنبه شب گفت: به احتمال زیاد شمار کشته شدگان در نتیجه ابتلا به بیماری انفلوانزا در زمستان آینده در روسیه در مقایسه با سال گذشته میلادی افزایش یابد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،، «لیودمیلا تسیبلاکووا» رئیس پژوهشکده آنفلوانزای روسیه گفت: ویروس H1N1 (آنفلوانزای خوکی) در سال 2009 منجر به انتشار وبا در نیم کره جنوبی زمین شد.


به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم،رئیس پژوهشکده آنفلوانزای خوکی روسیه به دلیل آن که گروه هایی چون زنان باردار، افراد مسن و افراد مبتلا به بیمار های قلبی و عروقی در معرض بیشتر این ویروس قرار دارند، بر ضرورت واکسینه شدن این افراد در مقابله با این ویروس تاکید کرد.


ویروس آنفلوانزای خوکی در سال 2009 جان 2 هزار و 627 نفر را در بیش از یکصد و 40 منطقه جهان گرفته بود.
پزشکان سن پترزبورگ پیش بینی می کنند که اولین مورد از ابتلا به این بیماری در این کشور را اواخر سپتامبر آینده ثبت کنند.
آنفلوآنزای خوکی یک بیماری ویروسی است که معمولاً خوک را مبتلا می‌کند امّا هرساله مواردی از ابتلای انسان به این بیماری، به ویژه از راه تماس با این حیوان گزارش می‌شود.


این بیماری در انسان از طریق تماس با فرد مبتلا نیز منتقل می شود و نشانه های آن تب، سرگیجه، خشکی مفصل‌ها، حالت تهوع و در موارد پیشرفته، بیهوشی و مرگ است.
موارد انسانی آنفلوآنزای خوکی ابتدا بیشتر در افرادی رخ می‌داد که در فاصلهٔ نه چندان دوری در نزدیکی خوک‌ها به‌سر می‌برند اما در حال حاضر این ویروس از افراد هم به یکدیگر منتقل می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha