دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 223247

پزشکان در احمدآباد گجرات هند موفق شدند طی دو عمل جراحی پیچیده، هفت دندان را از دهان پسربچه‌ای یکماهه خارج کنند. او در اتفاقی نادر با این تعداد دندان در دهانش متولد شده بود.

عکس/۷ دندان نوزاد یکماهه با عمل جراحی خارج شد!

سلامت نیوز:    پزشکان در احمدآباد گجرات هند موفق شدند طی دو عمل جراحی پیچیده، هفت دندان را از دهان پسربچه‌ای یکماهه خارج کنند. او در اتفاقی نادر با این تعداد دندان در دهانش متولد شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین ، این نوزاد پسر هنگامی تحت عمل جراحی قرار گرفت که والدینش او را برای درمان به بیمارستان بردند. پزشکان پس از معاینه متوجه شدند وی به دلیل داشتن ۷ دندان در دهانش در مکیدن شیر از پستان مادر دچار مشکل خواهد بود علاوه بر این، دندان‌ها هم به قدری لق و ناپایدارند که امکان بلعیدنشان وجود دارد؛ بنابراین اقدام به خارج کردن آنها از دهان وی کردند.


به گزارش تایمز آو ایندیا،دو متخصص دندانپزشکی کودکان در احمدآباد، دکتر میت راماتری و دکتر نیراو بنانی که در پی مشاوره والدین با دوستان و بستگان برای درمان فرزندشان به آنها معرفی شده بودند در این باره گفتند که هرگز نوزاد تازه‌متولدشده‌ای با هفت دندان در دهانش ندیده بودند و برای خارج کردن دندان‌های این کودک باید اقدامات احتیاطی زیادی را در نظر می‌گرفتند.


آنها اضافه کردند به دلیل سن کم، امکان بیهوشی عمومی فراهم نبوده و به همین دلیل از بی‌حسی موضعی برای درمان وی بهره برده‌اند. دو چالش دیگر آنها کوچک بودن فضای کار (دهان کودک) و همچنین امکان فروبردن دندان‌ها از سوی نوزاد یکماهه به دلیل لقی و تکان خوردن دندان‌ها بوده است.
هر چند حال این نوزاد پس از عمل جراحی خوب گزارش شده اما این پزشکان تاکید کرده‌اند که در صورت تاخیر در درمان ممکن بود وی دچار وضعیتی حاد همچون گیرکردن دندان‌ها در مجرای تنفسی یا غذایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha