دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

برای از بین بردن فقر باید زیر بنای اقتصاد درست شود. سرانه درآمد هر ایرانی افزایش پیدا کند، اقتصاد رشد کند و از رکود خارج شود، تولید افزایش پیدا کند و ضریب محرومیت مناطق محروم از کاهش پیدا کند.

فتاح:فقر در ایران از بین نمی‌رود

سلامت نیوز: برای از بین بردن فقر باید زیر بنای اقتصاد درست شود. سرانه درآمد هر ایرانی افزایش پیدا کند، اقتصاد رشد کند و از رکود خارج شود، تولید افزایش پیدا کند و ضریب محرومیت مناطق محروم از کاهش پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، پرویز فتاح گفت: انجام این دسته از ضرورت‌ها وظیفه کمیته امداد امام خمینی نیست و کمیته امداد فقط پرداخت بلاعوض انجام می‌دهد.

سید پرویز فتاح، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا روزی شاهد از بین رفتن فقر در کشور خواهیم بود؟ گفت: فقر در ایران از بین نمی‌رود. کمک‌هایی که از سوی مردم می‌شود مبلغ کلانی است اما با این مبالغ اصلا نمی‌توان فقر را ریشه کن کرد و کمیته امداد تنها حمایت مالی می‌کند.

پرویز فتاح ادامه داد: برای از بین بردن فقر باید زیر بنای اقتصاد درست شود. سرانه درآمد هر ایرانی افزایش پیدا کند، اقتصاد رشد کند و از رکود خارج شود، تولید افزایش پیدا کند و ضریب محرومیت مناطق محروم از  کاهش پیدا کند. انجام این دسته از ضرورت‌ها وظیفه کمیته امداد امام خمینی نیست و کمیته امداد فقط پرداخت بلاعوض انجام می‌دهد.

رییس کمیته امداد امام خمینی افزود: ما انتظار داریم که وقتی پرداختی را انجام می‌دهیم، فرد به دنبال درآمد از این کمک‌ها برود و اشتغالزایی کند تا بتواند خودش به درآمد دست پیدا کند.

پرویز فتاح با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: سال گذشته 100 هزار خانواده به خودکفایی رسیدند و امسال نیز این رقم و حتی بالاتر از این رقم تکرار خواهد شد. امیدوار هستیم تا کمک‌های مردم افزایش پیدا کند تا مبارزه با فقر و کمک به نیازمندان به صورت گسترده و بیشتر انجام شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha