معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از ابلاغ دستور العمل لازم به بهزیستی هرمزگان به منظور ارائه خدمات به ۲ دانش آموز قطع عضو و ۲ دانش آموز قطع نخاعی حادثه واژگونی اتوبوس در منطقه داراب خبرداد.

ابلاغ دستور العمل لازم به منظور ارائه خدمات به ۴ تن از دانش آموزان هرمزگانی

سلامت نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از ابلاغ دستور العمل لازم به بهزیستی هرمزگان به منظور ارائه خدمات به ۲ دانش آموز قطع عضو و ۲ دانش آموز قطع نخاعی حادثه واژگونی اتوبوس در منطقه داراب خبرداد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،یادمان دانش آموزان حادثه دیده حسین نحوی نژاد  گفت: حادثه‌ای که برای دانش آموزان هرمزگانی رخ داد بسیار تاثر برانگیز بود و با توجه به ابعاد آن، باید به طور ویژه به موضوع پرداخته شود.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور نیز به سهم خود به مسئولیت‌هایی که در قبال مصدومان حادثه دارد عمل خواهد کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به قطع عضو دو تن از دانش آموزان و قطع نخاع شدن دو دانش آموز دیگر اظهارکرد: متاسفانه در حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان، شاهد بودیم که دو تن دچار قطع عضو شده و دو تن دیگر نیز قطع نخاع شده اند.

نحوی نژاد ادامه داد: این ۴ دانش آموز به جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور اضافه شده و ما در کمترین زمان ممکن خدمات لازم را به آن‌ها ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه " هنوز اطلاعات ۴ دانش آموزی که به جامعه هدف سازمان بهزیستی اضافه شده اند از سوی وزارت بهداشت به بهزیستی ارائه نشده است" خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت هنوز اطلاعات دقیقی را از وضعیت ۴ تن از دانش آموزان حادثه دیده در اختیار سازمان بهزیستی قرار نداده و به محض اعلام اطلاعات، اقدامات سازمان بهزیستی آغاز خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از ابلاغ دستور العمل لازم به بهزیستی استان هرمزگان در رابطه با دانش آموزان حادثه دیده خبرداد و اذعان کرد: دستور العمل لازم در رابطه با آغاز اقدامات بهزیستی به مسئولان استانی ابلاغ شده و ما منتظر ترخیص شدن دانش آموزان مصدوم از بیمارستان هستیم.

نحوی نژاد با تاکید بر لزوم ارائه مشاوره‌های لازم به دانش آموزان حادثه دیده خاطرنشان کرد: بدون شک دانش آموزان حادثه دیده‌ای که قطع عضو و یا قطع نخاع شده اند بیش از اینکه به وسایل توانبخشی از جمله پای مصنوعی نیاز داشته باشند به خدمات مشاوره‌ای احتیاج دارند تا شرایط دشواری که تجربه کرده اند را پشت سر بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha