رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور ضمن تاکید بر لزوم همگرایی در جامعه پزشکی و بخش‌های مختلف سلامت کشور گفت: اگر به جای همگرایی در مسیرهای متفاوتی قرار بگیریم حتما دچار آسیب خواهیم شد.

لزوم همگرایی در بخش‌های مختلف سلامت

سلامت نیوز:رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور ضمن تاکید بر لزوم همگرایی در جامعه پزشکی و بخش‌های مختلف سلامت کشور گفت: اگر به جای همگرایی در مسیرهای متفاوتی قرار بگیریم حتما دچار آسیب خواهیم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان نظام پزشکی کشور که امروز برگزار شد با بیان اینکه در این دوره ۲۱ نقش جدید برای سازمان نظام پزشکی احصا شد، گفت: با توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای موجود، برنامه استراتژیک سازمان در این دوره تدوین شد که نقشه راه سازمان را برای آینده ترسیم می‌کند. 

وی با بیان اینکه برگزاری مجمع آیین‌نامه اخلاق حرفه‌ای اعضای سازمان نظام پزشکی از دیگر اقداماتمان در این حوزه بوده است،اظهارکرد: حرکت به سمت سیستم مکانیزاسیون نیز انجام شده به طوری که در حال حاضر حوزه آی‌تی نظام پزشکی از پشتیبانی مناسبی برخوردار است.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور از صدور پروانه مطب به صورت آنلاین خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۵، ۳۰۰۰ پروانه مطب به صورت آنلاین و الکترونیک صادر شد همچنین توانستیم ۵۰ هزار مورد از اطلاعات اعضای سازمان نظام پزشکی را اصلاح کنیم. در عین حال ادامه فرایند الکترونیک شدن با همکاری وزارت بهداشت در مسیر عملیاتی شدن قرار دارد.

زالی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد خدمات در سازمان نظام پزشکی مکانیزه است،اظهارکرد: بیش از ۴۸ سازمان نظام پزشکی در دنیا سازمان نظام پزشکی ایران را به رسمیت می شناسند در عین حال تا امروز ۲۰۰ شهرستان ما دارای هیات مدیره‌های مستقل هستند.

وی افزود: زمانی که در شهریورماه سال ۱۳۹۲ کار را تحویل گرفتم از نظر منابع اعتباری سازمان با مشکلات زیادی مواجه بود؛ به طوری که حتی در پرداخت حقوق کارکنان در شهریورماه مجبور به استقراض شدیم اما اکنون وضعیت به گونه‌ای است که برای ۱۸ ماه آینده به منظور پیشبرد امور جاری از نظر مالی مشکلی نداریم. در این دوره ۱۵ میلیارد تومان به هیات مدیره‌های شهرستان‌ها کمک کردیم.

زالی سازمان نظام پزشکی را گرانیگاه صنف پزشکی عنوان و اظهار کرد: در این شرایط اگر به جای همگرایی در مسیرهای متفاوتی قرار بگیریم، حتما دچار آسیب خواهیم شد. البته خوشبختانه امروز مسیر تعامل دو وزارتخانه بهداشت و رفاه با سازمان نظام پزشکی هموارتر شده‌ است.

وی در پایان گفت: این چهار سال دوره سختی بود اما با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش به پایان رسید. باید توجه کرد که مطالبات متکثر جامعه پزشکی فراتر از چیزی است که فکر می‌کنیم. چرا چنین مطالبات در چند دهه اخیر انباشت شده‌اند؟


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha