یک مشاور خانواده با تأکید بر ضرورت تسهیل ازدواج جوانان، نداشتن ثبات شغلی را یکی از عوامل تأخیر در سن ازدواج دانست و گفت: مخالفت و سختگیری خانواده‌ها مهم‌ترین مانع در جلوگیری از ازدواج است.

نداشتن ثبات شغلی از مهمترین عوامل تاخیر در «ازدواج»

سلامت نیوز:یک مشاور خانواده با تأکید بر ضرورت تسهیل ازدواج جوانان، نداشتن ثبات شغلی را یکی از عوامل تأخیر در سن ازدواج دانست و گفت: مخالفت و سختگیری خانواده‌ها مهم‌ترین مانع در جلوگیری از ازدواج است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسین جعفری  تصریح کرد:تاخیر در ازدواج می تواند حیات اجتماعی بشر را مورد تهدید قرار داده و دستخوش آسیب گرداند، به طوری که سلامت زندگی افراد مخدوش شود.

جعفری با بیان این که آرامش مهم ترین هدف ازدواج است، گفت: رشد و تعالی دو فرد در عرصه های مختلف زندگی به عنوان عضو اصلی خانواده مهم ترین ویژگی و خاستگاه یک ازدواج است.

وی همچنین در ادامه افزود: موضوع ازدواج آسان به معنی کناره گیری از شاخص های اصلی و بنیادی ازدواج نیست.

مدیر مرکز راهنمایی و مشاور خانواده با اشاره به عوامل تاخیر و موانع ازدواج آسان در کشور، اظهار کرد: مخالفت و سختگیری خانواده ها نسبت به طرف مقابل مهم ترین عامل و مانع در جلوگیری از ازدواج آسان است، به طوری که در بسیاری از مواقع این سختگیری های بی مورد و با شاخص‌های نامطلوب صورت می گیرند.

وی با بیان این که برخی از سختگیری های قبل از ازدواج هدف ازدواج را مورد آسیب قرار می دهد، عنوان کرد: نداشتن ثبات شغلی امروزه یکی از مهم ترین عوامل به تاخیر افتادن ازدواج در کشور است.

حسین جعفری که در یک برنامه رادیویی درباره ازدواج آسان صحبت می کرد با بیان این که مباحث اقتصادی یکی از مهم ترین دلایل طلاق هستند، اظهار کرد: امروزه وقایع سیاسی در میزان و کیفیت ازدواج ها تاثیر بسیار زیادی دارند، به طوری که آشفتگی های سیاسی می تواند دلیلی بر بروز طلاق در خانواده ها باشد.

سید محمد کاظم عرب شاهی نیز با اشاره به این که بهترین ازدواج ها، آسانترین آن ها است، گفت: عدم وجود درک مناسب از اصل ازدواج یکی از مهم ترین عوامل تاخیر در ازدواج یا بروز ازدواجهای ناموفق است.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: متاسفانه امروزه بسیاری از افراد از ضرورت ازدواج اطلاع ندارند، در حالی که فهم ضرورت این موضوع بسیاری از موانع و مشکلات پیش روی ازدواج را بر می چیند.

این کارشناس مسایل اجتماعی، موضوع ازدواج را مهم ترین دلیل برای حیات مطلوب یک جامعه دانست و اظهار کرد: تاخیر در ازدواج می تواند حیات اجتماعی بشر را مورد تهدید قرار داده و دستخوش آسیب گرداند، به طوری که سلامت زندگی افراد مخدوش شود.

وی همچنین در ادامه افزود: کودکان همواره باید در مسیر رشد خود راه و روش زندگی مطلوب را بیاموزند، به طوری که حرکت و تلاش را در اولویت زندگی و کارهای روزمره قرار داده و در جاده فعالیت مشغول باشند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha