چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 223484

وقتی اجساد غرق درخون استاد دانشگاه و همسر و فرزندش در آپارتمانشان در منطقه قلهک پیدا شد، کسی از پشت‌پرده این جنایت خبر نداشت.

راز سر‌به‌مهر جنایت هولناک استاد دانشگاه

سلامت نیوز: وقتی اجساد غرق درخون استاد دانشگاه و همسر و فرزندش در آپارتمانشان در منطقه قلهک پیدا شد، کسی از پشت‌پرده این جنایت خبر نداشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، ساعاتی بعد اما با پیدا‌شدن جسد پدر و مادر او در دفتر كارش در پاسداران معلوم شد كه همه این جنایات توسط استاد 40ساله صورت گرفته است.شامگاه دوشنبه، مأموران كلانتری 124قلهك به‌دنبال تماس زنی جوان خود را به ساختمان شماره‌6 در خیابان یخچال، خیابان فكوریان رساندند.

در آپارتمان طبقه دوم، اجساد غرق درخون یك زن و مرد به همراه پسربچه‌ 11ساله‌شان به چشم می‌خورد كه همگی با ضربات چاقو كشته شده بودند.ماموران با دیدن این صحنه، ماجرا را به قاضی دشتبان كشیك جنایی پایتخت خبر دادند و طولی نكشید كه بازپرس جنایی به همراه تیمی از كارآگاهان آگاهی و تشخیص هویت راهی محل جنایت شدند. جسد مردی 40ساله به نام پژمان و همسر 37ساله‌اش به نام مینو در اتاق خواب و جسد پسر 11ساله آنها به نام پارسا در حمام افتاده بود.

شواهد اولیه ازجمله قفل‌بودن در آپارتمان از داخل و وجود كلید روی در و همچنین نحوه جنایت این فرضیه را مطرح كرد كه پدرخانواده پس از قتل همسر و پسرش، با چاقو ضربه‌ای به گردنش زده و خودكشی كرده است.كسی كه ماجرا را به پلیس خبر داده بود، خواهر مینو (یكی از مقتولان) ‌بود.

او گفت: قرار بود امشب (دوشنبه‌شب) مادرم از اروپا به ایران برگردد و از روز قبل با خواهرم قرار داشتیم كه با هم به فرودگاه برویم اما از حدود ساعت 2بعدازظهر هرچه با مینو تماس گرفتم، جواب نداد. حتی به موبایل شوهرش و پسرشان زنگ زدم اما جواب ندادند. حدود ساعت 20:30 بود كه به خانه خواهرم آمدم اما كسی در را باز نكرد.

خودروهای مینو و پژمان هردو در پاركینگ ساختمان بود و همین باعث شد كه بیشتر نگران شوم. یكی از همسایه‌ها در را باز كرد و وارد ساختمان شدم و خودم را به آپارتمان آنها رساندم. ناگهان چشمم به آثارخون روی نرده‌های حفاظ افتاد و هراسان به‌دنبال كلیدساز رفتم. با كمك او در را باز كردیم و به محض ورود به خانه با صحنه هولناكی روبه‌رو شدم. وی گفت: خواهرم و شوهرش مدتی بود كه با هم اختلاف شدید داشتند به حدی كه خواهرم در دادگاه درخواست طلاق داده بود اما فكر نمی‌كردم كه ماجرا به اینجا ختم شود.

    كشف 2جنایت دیگر

كارآگاهان تجسس در بررسی محل جنایت، با چند ساك مسافرتی روبه‌رو شدند كه نشان می‌داد پژمان و مینو مهمان داشته‌اند. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد كه مهمان‌های آنها پدر و مادر پژمان بودند كه از كرمان به خانه آنها آمده بودند. حتی سوغاتی‌های آنها هم روی میز بود اما آنچه بیشتر ماجرا را مرموز می‌كرد، این بود كه خبری از پدر و مادر وی نبود.

كارآگاهان چندین بار با تلفن همراه آنها تماس گرفتند اما پاسخگو نبودند. كارآگاهان در ادامه به پاركینگ ساختمان رفتند و در بازرسی خودروی لندكروزر پژمان، متوجه لكه‌های خون شدند. ماموران حدس می‌زدند كه پژمان بلایی سر مادر و پدرش آورده است. تیم جنایی در ادامه تحقیقات پی‌برد كه پژمان فوق‌لیسانس معماری داشته و استاد دانشگاه بوده است. علاوه بر این، او یك شركت خصوصی در خیابان پاسداران داشت و به همین دلیل مأموران راهی دفتر شركت شدند.

صبح دیروز و درحالی‌كه هوا روشن شده بود، تیم تحقیق موفق به شناسایی محل دفتر شد. با دستور دكتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران كارآگاهان جنایی به همراه قاضی ویژه قتل وارد دفتر شركت شده و در آنجا با اجساد پدر و مادر پژمان روبه‌رو شدند. جسد پدر68ساله در اتاق و جسد مادر 65ساله در سالن دفتر افتاده بود.

یكی از ساكنان این ساختمان به خبرنگار همشهری كه لحظاتی پس از پیدا شدن اجساد در محل حاضر شده بود، گفت: یك سال و 2‌ماه پیش پژمان این دفتر را اجاره كرد و به ما گفته بود شركت بازرگانی دارد. اما گاهی می‌دیدم كه افرادی با دوربین و تجهیزات به داخل شركت رفت‌وآمد می‌كردند و به‌نظر می‌رسید در كار تبلیغات هم فعالیت دارد. وی ادامه داد:

وقتی تصاویر دوربین‌های مداربسته را رصد كردیم متوجه شدیم كه ساعت 9صبح پژمان به همراه پدر و مادرش وارد پاركینگ ساختمان شده بودند. او ابتدا به همراه پدرش سوار آسانسور شد و به دفتر شركتش رفت. دقایقی بعد درحالی‌كه هراسان بود و آثار خون روی دستانش وجود داشت، مجددا به پاركینگ بازگشت و این‌بار به همراه مادرش وارد شركت شد. بعد از چند دقیقه هم دوباره به پاركینگ برگشت و سوار ماشینش از ساختمان خارج شد. ظاهرا او ابتدا پدر و مادرش را به قتل رسانده و بعد به خانه‌اش برگشته و همسر و فرزندش را كشته و در نهایت خودكشی كرده است.

    اختلاف خانوادگی یا ورشكستگی

خبرنگار همشهری پس از پرس‌و‌جو از همسایه‌ها، راهی محل جنایت دوم شد؛ ساختمان صبا در منطقه قلهك. همسایه‌ها می‌گفتند روز حادثه كوچك‌ترین سر و صدایی از داخل خانه زوج جوان نشنیده بودند. یكی از همسایه‌ها گفت: همسر پژمان وكیل دادگستری بود و خودش استاد دانشگاه. حدود 5یا 6ماهی می‌شد كه به این خانه آمده و مستأجر بودند اما در این مدت ما چیزی از آنها ندیدیم.

حتی پس از جنایت شنیدیم كه مرد جوان با همسرش اختلاف داشته اما با وجود این هیچ وقت صدای دعوا و درگیری از داخل خانه آنها نشنیدیم. وی ادامه داد: یكی از بستگان مرد جوان می‌گفت پژمان مدتی قبل ورشكسته شده و برای همین حال روحی خوبی نداشت و شاید به این دلیل دست به جنایت زده است. اما اسرار جنایت را كسی جز قاتل نمی‌دانست كه او هم به زندگی خودش پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha