حذف کد “تمرین درمانی” در ویرایشِ سوم کتاب خدمات نسبی سلامت،موجب اعتراض های گسترده دانشجویان فیزیوتراپی شد.

اعتراض گسترده دانشجویان فیزیوتراپی به حذف کد "تمرین درمانی" از کتاب تعرفه خدمات سلامت

سلامت نیوز:حذف کد “تمرین درمانی” در ویرایشِ سوم کتاب خدمات نسبی سلامت،موجب اعتراض های گسترده دانشجویان فیزیوتراپی شد.


به گزارش سلامت نیوز، پس از خبر حذف کد “تمرین درمانی” در ویرایشِ سوم کتاب خدمات نسبی سلامت،جنبشی در فضای مجازی از سوی دانشجویان رشته فیزیوتراپی در اعتراض به این اقدام وزارت بهداشت به راه افتاده است. دانشجویان این رشته معتقدند حذف "تمرین درمانی"، بزرگترین ظلم در حق بیماران و فیزیوتراپیست ها است. "تمرین درمانی" در تمام دنیا به عنوان بزرگترین رسالت فیزیوتراپ ها شناخته می شود، حذف آن به معنای دور شدن از استاندارهای جهانی است.

پیام اعتراضی دانشجویان فیزیوتراپی به شرح زیر است:

«حرکت لازمه زندگی ماشینی امروز است، و تمام دنیا به دنبال راهکاری برای به حرکت درآوردن انسان‌ها از پشت میزها و حتی دستگاه های پیشرفته هستند.
علم امروز به این نتیجه رسیده است که برای پیشگیری و درمان اختلالات حرکتی بهترین کار درمان های فیزیکی است که در قالب رشته فیزیوتراپی آن را به خدمت مردم درآورده است.
درتمام دنیا رشته فیزیوتراپی متولی اصلی حرکت و درمان اختلالات فیزیکی است و برای پیشرفت آن به یک دوره کارشناسی بسنده نکرده اند وآن را به دوره دکترای حرفه ای فیزیوتراپی با تخصص های مختلف ارتقاء داده اند که خود ضرورتی است بر سلامت مردم.

اما در ایران هنوز دوره فیزیوتراپی کارشناسی بوده و مسئولان با توجه به مصوباتی که خود داشته‌اند هنوز زیر بار اجرای دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی نرفته‌اند.


اما بیش از این موضوع آن چیزی که قلب ما را به عنوان جامعه فیزیوتراپی به درد آورده است حذف کد مهم تمرین درمانی از کتاب تعرفه خدمات است که باید به این نکته اشاره کنیم که تمرین درمانی اصالت رشته فیزیوتراپی در تمام دنیاست که فیزیوتراپیست با طراحی سیستمیک آن برای بیمار به درمان اختلال می پردازد و تفکر طراحی تمرین در حیطه فقط و فقط فیزوتراپیست ها می باشد.»

اعتراضات مجازی دانشجویان فیزیوتراپی تا جایی پیش رفته که «اما استوک» رییس انجمن بین‌المللی فیزیوتراپی به توییت یکی از اعضای انجمن دانشجویان فیزیوتراپی واکنش نشان داده است:



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • توحید ایرانی نژاد ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    0 0
    #تمرین_درمانی_اصالت_فیزیوتراپی