پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

یك زندانی در تهران و دیگری در شهرستان اهواز برای فرار، نقشه‌ای مشابه طراحی و اجرا كردند، اما سناریوی یكی از آنها موفقیت‌آمیز بودو دیگری با مرگش پایان یافت.

فرار از زندان به سبك فیلم‌های هالیوودی

سلامت نیوز: یك زندانی در تهران و دیگری در شهرستان اهواز برای فرار، نقشه‌ای مشابه طراحی و اجرا كردند، اما سناریوی یكی از آنها موفقیت‌آمیز بودو دیگری با مرگش پایان یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان،ساعت 14 بعد‌از‌ظهر روز سه‌شنبه 14‌شهریور‌ماه امسال قاضی ایلخانی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران كلانتری 130 نازی‌آباد از مرگ مشكوك مرد جوانی در بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع) با خبر و همراه تیمی از كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی بیمارستان شدند. تیم جنایی روی تخت بیمارستان با جسد خونین مرد 35 ساله‌ای به نام شاهرخ روبه‌رو شدند كه با اصابت دو گلوله به ران پا و یك گلوله به كتف سمت چپ كشته شده بود.
 
نخستین بررسی نشان داد شاهرخ سارق سابقه‌داری است كه چندین بار به اتهام‌های گوناگون راهی زندان شده و آخرین‌بار هم با 54 فقره سرقت دستگیر و با حكم قاضی دادگاه به حبس، تبعید و رد مال محكوم شده است. همچنین مشخص شد این سارق سابقه‌دار صبح امروز برای درمان كه مدعی بوده از ناحیه پا احساس درد دارد به بیمارستان هفت‌تیر منتقل می‌شود كه پس از درمان هنگام انتقال به زندان با نقشه تعدادی از دوستانش موفق به فرار می‌شود، اما هنگام فرار هدف اصابت گلوله مأمور بدرقه قرار می‌گیرد كه در نهایت دوستانش جسد وی را در پارك جنگلی حوالی نازی‌آباد رها می‌كنند.
 
حمله مردان قوی هیكل برای فراری دادن مرد زندانی
مأمور بدرقه زندان درباره این حادثه گفت: پس از مداوای زندانی، او را به محوطه بیمارستان هفت‌تیر منتقل كردیم تا سوار مینی‌بوس زندان شویم كه ناگهان تعداد زیادی مرد قوی هیكل كه همگی مسلح به قمه و چاقو بودند، به ما حمله كردند. تعدادی از آنها مرا محاصره كردند و تعدادی هم به سرباز زندان كه همراه متهم بود، حمله‌ور شدند. یكی از آنها با قمه ضربه‌ای محكم به كتف سرباز زد كه سرباز غرق در خون روی زمین افتاد. پس از این ضارب، زندانی را به طرف بیرون كشاند كه نگهبان بیمارستان به كمك ما آمد تا مانع فرار زندانی شود كه در این لحظه او هم با اصابت قمه مرد قوی هیكلی، خونین نقش بر زمین شد. در حالی كه با تعدادی از آنها درگیر بودم زندانی با دستبند و پا بند به بیرون از بیمارستان رفت و به صورت یك‌بری ترك موتورسیكلتی كه از قبل آماده بود، نشست و اقدام به فرار كردند. من به سرعت خودم را به بیرون از بیمارستان رساندم و با پای پیاده به تعقیب موتور سوار پرداختم و دستور ایست دادم. مرد موتورسوار به دستورات من توجهی نكرد و من هم برای هشدار دوتیر هوایی با كلت كمری كه داشتم شلیك كردم، اما فایده‌ای نداشت. در حالی كه موتور سوار به سرعت می‌رفت و دقایقی بعد از تیر راس من خارج می‌شد با اسلحه آنها را هدف قرار دادم تا مانع فرار زندانی شوم. من چند تیر به سوی آنها شلیك كردم، اما آنها موفق به فرار شدند. پس از این حادثه بلافاصله موضوع را به مأموران پلیس و مركز اطلاع دادم. در چنین شرایطی كه زندانی موفق به فرار شده بود، مأموران با طرح مهار منطقه اقدام به جست‌وجوی برای دستگیری زندانی كردند كه به ما خبر دادند، جسد زخمی وی در پاركی حوالی نازی‌آباد كشف شده است.
 
یكی از كاركنان اورژانس گفت: لحظاتی قبل مرد ناشناسی با سامانه اورژانس تماس گرفت و گفت: پیكر خونین مردی در پارك جنگلی وصال حوالی نازی‌آباد رها شده است. بلافاصله در محل حاضر شدیم و با مرد مصدومی كه سه‌گلوله خورده بود، روبه‌رو شدیم. ما مرد زخمی را به بیمارستان منتقل كردیم، اما به خاطر خونریزی شدید فوت كرد.
 
نقشه فرار زندانی به سبك فیلم‌های هالیوودی
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه قاضی ایلخانی در رأس تیمی از مأموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع راهی بیمارستان هفت تیر شدند.  در حالی كه بررسی‌های جنایی حكایت از این داشت نقشه فرار مرد زندانی از مدتی قبل طراحی و حساب شده بوده است‌، تیم جنایی برای روشن شدن موضوع، فیلم دوربین مداربسته بیمارستان را مورد بازبینی قرار داد.
 
دوربین ساعتی قبل چهره حدود 10 تا 12 مرد قوی هیكل را در خارج از بیمارستان ضبط كرده‌بود كه با چهار موتور سیكلت سنگین به جلو بیمارستان آمده بودند.  بررسی‌ها نشان داد مردان موتورسوار قبل از ورود مینی‌بوس زندان به بیمارستان در آن نزدیكی حضور داشتند و مینی‌بوس زندان را تحت نظر گرفته بودند تا در فرصت مناسب مرد زندانی را فراری دهند.
دوربین‌ها نشان داد سرنشینان موتور سیكلت‌ها هر كدام در گوشه‌ای از محوطه بیمارستان و بیرون از بیمارستان در حال روزنامه خواندن، خوردن، آشامیدن و كارهای دیگر مشغول هستند تا كسی به آنها مشكوك نشود. در حالی كه دوربین‌ها ساعت 12:48 را نشان می‌دهد سرباز زندان متهم را به طرف مینی‌بوس كه داخل محوطه بیمارستان پارك است، همراهی می‌كند كه ناگهان مردان ناشناس به داخل بیمارستان حمله‌ور می‌شوند و با مأموران بدرقه متهم درگیر می‌شوند. یكی از مردان مسلح سرباز را زخمی و دیگری هم نگهبان بیمارستان را زخمی می‌كند و در ادامه مرد زندانی از بیمارستان خارج و سوار بر موتورسیكلتی می‌شود و اقدام به فرار می‌كند. در حالی كه همدستان مرد فراری با سه‌موتور سیكلت سنگین دیگر فرار می‌كنند مأمور بدرقه مرد زندانی را تعقیب می‌كند و پس از شلیك چند تیر‌هوایی به مرد موتور سوار كه زندانی فراری را در ترك خود سوار دارد هدف قرار می‌دهد، اما در نهایت آنها موفق به فرار می‌شوند.
همزمان با آغاز تحقیقات تخصصی درباره این حادثه تیمی از مأموران پلیس آگاهی به دستور قاضی ایلخانی در تلاشند تا عاملان فرار مرد زندانی را شناسایی و دستگیر كنند.
 
حادثه مشابه در اهواز
 درحادثه‌ای دیگر مهاجمان مسلح با حمله به بیمارستان طالقانی اهواز یك زندانی را كه برای درمان به این محل منتقل شده بود را فراری دادند.  این حادثه ساعت ۱۰:۳۰ روز گذشته اتفاق افتاد. یك زندانی كه به علت سوختگی دچار جراحت شده بود، به بیمارستان منتقل شده بود كه ناگهان افراد مسلح شروع به تیراندازی كردند. آنها بعد از ایجاد وحشت موفق شدند فرد زندانی را از محل فراری دهند. در جریان این حادثه یك پزشك مجروح شد و به سرعت تحت درمان قرار گرفت. 

اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی اهواز در شرح حادثه گفت: مرد زندانی سوار بر ویلچر با آمبولانس در حالی كه مأموران بدرقه او را همراهی می‌كردند، قبل از بیمارستان از آمبولانس پیاده شد. این بیمار با یك ویلچر از آمبولانس پیاده شد و زمانی كه در حال عبور از عرض خیابان بودند سرنشینان نقاب‌دار و مسلح یك خودروی سواری به آنها حمله و با تهدید نگهبانان، بیمار زندانی را فراری داده و به خودرو منتقل می‌كنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشكی اهواز ادامه داد: یك نفر از آن افراد نقاب‌دار سرباز را گروگان، یك نفر دیگر به صورت هوایی به سمت بیمارستان تیراندازی و یك نفر هم زندانی را فراری داده و در نهایت همه صحنه را ترك می‌كنند. ایدنی خبر داد: در نتیجه آن تیراندازی به سمت داخل بیمارستان پای یك همكار بخش اورژانس از ناحیه ساق مصدوم شد كه اقدامات درمانی لازم برای این پزشك انجام شد و حال عمومی وی هم خوب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha