فوق‌تخصص جراحی غدد و سرطان گفت: مادرانی که بین 18 تا 24 ماه به نوزارد خود شیر می‌دهند، موفقیت بسیاری در پیشگیری از سرطان سینه خواهند داشت.

ارتباط تغذیه با «شیر مادر» و پیشگیری از بروز بیماری سرطان

سلامت نیوز: فوق‌تخصص جراحی غدد و سرطان گفت: مادرانی که بین 18 تا 24 ماه به نوزارد خود شیر می‌دهند، موفقیت بسیاری در پیشگیری از سرطان سینه خواهند داشت.

پروفسور محمداسماعیل اکبری فوق‌تخصص جراحی غدد و سرطان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص ارتباط شیر مادر و پیشگیری از بروز بیماری سرطان اظهار کرد: مجامع علمی نیز یکی از مباحث اصولی شیر مادر است، در مطالعات انجام شده سابق ارتباط شیر مادر و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی به اثبات رسیده بود و ما در تحقیقات خود به دنبال دریافت ارتباط شیر مادر و بیماری سرطان بودیم.


اکبری گفت: در بررسی مرکز تحقیقات سرطان نتیجه اعجاب آوری به دست آمد، مبنی بر اینکه مادرانی که 18 تا 24 ماه شیردهی برای هر بچه خود داشته باشند، موفقیت بسیاری در پیشگیری از سرطان سینه خواهند داشت لذا به طور قطعی به مادران توصیه می‌شود شیردهی به نوزاد را در این بازه زمانی انجام دهند.


فوق‌تخصص جراحی غدد و سرطان اظهار داشت: در یکی از آیه‌های سوره بقره به مادران توصیه شده است که به مدت دوسال به کودکان خود شیر بدهند که تطابق این آیه با تحقیقات انجام شده ما موجب شگفتی ما شد.


اکبری با بیان اینکه شیردهی 18 تا 24 ماه به نوزاردن باعث پیشگیری از بروز سرطان سینه خواهد شد به مادران توصیه کرد هر یک از فرزندان باید در این بازه زمانی از شیر مادر تغذیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha