مدیر عملیات پزشکی حج با اشاره به روزهای پرکار واحد امداد و انتقال بیمارستان در روزهای اخیر آخرین آمار فعالیت این واحد را اعلام کرد.

نیروهای امداد و انتقال حج ۵ هزار ماموریت انجام دادند

سلامت نیوز:مدیر عملیات پزشکی حج با اشاره به روزهای پرکار واحد امداد و انتقال بیمارستان در روزهای اخیر آخرین آمار فعالیت این واحد را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر پیرحسین کولیوند  گفت: در حج امسال ۲۷ نفر نیروهای امداد و انتقال به حج مشرف شده اند که ۸۰ درصد آنها را نیروهای با تجربه تشکیل می دهند .

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی موسم حج فعالیت این نیروها چند برابر شده است، افزود: در مدت یک ماه گذشته بیش از پنج هزار ماموریت توسط این تیم کم تعداد و زحمت کش در قالب های مختلف صورت گرفته است.

کولیوند در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی انتخاب تیم امداد و انتقال، گفت: در هنگام انتخاب اعضای این تیم چند فاکتور مهم مثل چابکی، کارایی و سرعت عمل بالا مورد توجه بود که با استفاده از نیروهای جوان و مجرب به این هدف رسیدیم.

مدیرعملیات پزشکی حج، در تشریح ماموریت تیم امداد و انتقال، افزود: ماموریت های این تیم کوچک ولی چابک به چنددسته تقسیم می شود، که شامل انتقال بیماران از بیمارستان هلال احمر به بیمارستان های سعودی، انتقال بیماران از هتل محل اقامت به بیمارستان هلال احمر، انتقال بیماران و پزشکان از بیمارستان هلال احمر به هتل محل اقامت، انتقال به فرودگاه و... ، می شود.

وی در خصوص ناوگان حمل و نقل بیمارستانی جمعیت هلال احمر در موسم حج نیز گفت: طی دو سال گذشته ناوگان حمل و نقل جمعیت هلال احمر در حج مورد بازنگری قرار گرفته و آمبولانس های کوچک تر با کارایی بیشتر و بهتر خریداری شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha