سازمان هواشناسی کشور از بارش باران همراه با رعد و برق در 8 استان کشور و احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی خبر داد.

بارش باران و رعد و برق در 8 استان کشور/ احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی

سلامت نیوز:سازمان هواشناسی کشور از بارش باران همراه با رعد و برق در 8 استان کشور و احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها از بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با تقویت جریان‌های خنک شمالی دراستان‌های گیلان، مازندران و مناطقی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

این موج روز سه شنبه سبب بارش باران در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی سمنان و شمال خراسان رضوی خواهد شد.

در ساعات بعد از ظهر امروز در مناطقی از غرب هرمزگان و جنوب فارس نیز رشد ابر و احتمال رگبار باران با رعد و برق وزش باد وجود دارد. با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

البته شدت بارش‌های این موج در سواحل شمالی خیلی کمتر و پراکنده تر از بارش‌های روز جمعه است.

شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از استان گیلان و مازندران و شمال و شرق اردبیل به ویژه هر چه به سمت دامنه‌های البرز شمالی در سواحل شمالی افزایش می‌یابد.

روز سه شنبه شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از استان گلستان به ویژه ارتفاعات شرقی و بخش‌هایی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شمالی سمنان به ویژه ارتفاعات شرقی استان خواهد بود.

در سه روز آینده در بعضی ساعات در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در منطقه زابل گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

همچنین طی امروز تا ۲روز آینده در نوار شمالی و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور شاهد بارش باران هستیم و از هفته آینده باید در دامنه‌های زاگرس منتظر بارش باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha