عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر در نطق پیش از دستور خود گزارشی از اقدامات این کمیسیون در رابطه با آغاز سال تحصیلی ارائه داد.

تهیه دستورالعمل برای ایمنی سرویس مدارس/غیبت مدیران ‌آموزش و پرورش در جلسه کمیته ایمنی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر در نطق پیش از دستور خود گزارشی از اقدامات این کمیسیون در رابطه با آغاز سال تحصیلی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، شهربانو امانی؛ عضو شورای شهر با اشاره به سانحه ناگوار واژگونی خودروی حامل دانش آموزان هرمزگانی گفت: با توجه به لزوم تامین ایمنی و بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان عزیز باید نکاتی را به استحضار برسانم. باید برای برای تسهیل رفت و آمد حدود دو نیم میلیون دانش‌آموز که ۵هزار و ۴۰۰ تن از آنها محصلین مدارس استثنایی کشور هستند، تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شود، چرا که هرساله شاهد افزایش ۳۰ درصد ترافیک در دو هفته اول مهرماه هستیم.

عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی فعلی برای سرویس مدارس می‌تواند موجب کاهش بار ترافیکی شود افزود: براساس مصوبه سال ۸۷ کمیسیون اصل ۱۳۸ قانون اساسی قرارداد سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان توسط مدیران مدارس منعقد می‌گردد و براساس بند ب ماده ۶ و ۷ مصوبه مذبور مرجع احراز صلاحیت و صدور مجوز برای رانندگان و سرویس مدارس شهرداری است و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز وظیفه دارد تخلف رانندگان سرویس‌های مدارس را به آموزش و پرورش و شهرداری گزارش نماید اما بررسی‌ها حاکی از عدم اجرای دقیق این مصوبه در سنوات گذشته است.

این عضو شورای شهر با اشاره به جلسه کمیته ایمنی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای پنجم که با حضور رئیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، مدیر سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تشکیل شد از تصویب دو مصوبه در این جلسه خبر داد و گفت: در مصوبه اول شهرداری باید مکلف شود لایحه‌ای در خصوص سرویس مدارس به شورای شهر ارائه کند ویا کمیته ایمنی شورا طرحی در این خصوص تهیه و به شورا ارائه کند. دوم مقرر شد با هماهنگی شهرداری تهران پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان ملی استاندارد ایران دستورالعملی در خصوص خودروهای اختصاصی سرویس مدارس تهیه شود.

امانی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر در ادامه به غیبت مدیران آموزش و پرورش در جلسه مذکور اشاره کرد و گفت: غیبت مدیران محترم علی‌رغم دعوت رسمی امیدواریم نشان‌دهنده بی توجهی به امر مهم سرویس‌های مدارس و اردوهای دانش‌آموزی نباشد.

او ادامه داد: یکی از موارد مهم و حائز اهمیتی که شاهد آن هستیم نبود مسئولیت اجتماعی برای مدیریت و نظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس است. همچنین مصوبات مثبت آیین‌نامه‌های اجرایی نیز اجرا نمی‌شود و با همه این تمهیدات طبق گزارش‌های واصله فقط ۱۰ درصد دانش‌آموزان از حداقل سیستم حمل و نقل استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha