عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هر دوره شیمی درمانی بین ۶ تا ۷ میلیون هزینه می برد بنابراین نیاز است بیمه ها حمایت کاملی از بیماران داشته باشند.

ابتلای سالانه ۱۰۰ هزار نفر به سرطان/۷ میلیون تومان هزینه هر دوره شیمی درمانی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هر دوره شیمی درمانی بین ۶ تا ۷ میلیون هزینه می برد بنابراین نیاز است بیمه ها حمایت کاملی از بیماران داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،بشیر خالقی  با یادآوری شیب تند ابتلا به سرطان با بیان اینکه سالانه 90 الی 100 هزار بیمار به آمار بیماران سرطانی افزوده می شود، گفت: هزینه درمان سرطان بسیار سرسام آور بوده و قیمت داروهای شیمی درمانی  بسیار بالا است این در حالی است که حمایت بیمه ای از بیماران نیز ضعیف است.

تامین هزینه درمان سرطان از توان برخی خانواده ها خارج است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه تامین هزینه درمان سرطان از توان برخی خانواده ها خارج است، تصریح کرد: هر دوره شیمی درمانی اغلب بین 6 تا 7 میلیون هزینه داشته و همچنین 2 تا 5 میلیون نیز هزینه هر آمپول درمان سرطان می شود  در این رابطه خانواده ای که ماهانه زیر یک میلیون تومان درآمد دارند چطور می توانند هزینه میلیونی و بسیار گزاف درمان را تامین کنند.

بیش از 95  درصد داروهای سرطان تولید داخل است

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد داروهای سرطان تولید داخل است، افزود: حدود 5 درصد داروها نیز وارداتی است که عمدتا گران قیمت هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم حمایت بیمه ای از بیماران مزمن به ویژه بیماران سرطانی، گفت: می طلبد بیمه ها، وزرات بهداشت و خیران سلامت حمایت بیشتری را از بیماران سرطانی داشته باشند.

اغلب سرطان ها قابل پیشگیری هستند

نماینده مردم خلخال در مجلس دهم، با بیان اینکه اغلب سرطان ها قابل پیشگیری هستند، تصریح کرد: استفاده بالا از فست فودها نیز زمینه شیوع سرطان ها در کشور را فراهم کرده است بنابراین با فرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه ها و همچنین بهبود تغذیه جامعه و ارتقای کیفیت غذا می توان برخی سرطان ها را در کشور مدیریت کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وزارت بهداشت برای کنترل های بیماری های غیرواگیر مانند سرطان باید اقدامات و سیاست های مناسب را در دستور کار قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha