عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از برخورد ضعیف وزارت جهاد با تخلفات عرصه منابع طبیعی،گفت: دادستانی امکانات لازم برای گشت زنی در جنگل ها و منابع طبیعی را ندارد.

نظارت وزارت‌جهاد حلقه مفقوده مقابله با زمین‌خواری/ دادستانی امکانات لازم را برای گشت زنی ندارد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از برخورد ضعیف وزارت جهاد با تخلفات عرصه منابع طبیعی،گفت: دادستانی امکانات لازم برای گشت زنی در جنگل ها و منابع طبیعی را ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمد علی پورمختار  درخصوص اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر وجود 6 هزار ویلای غیرقانونی درشمال کشور،گفت: مقابله با دست اندازی ها به منابع طبیعی و تعرض به جنگل ها باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی، منابع و قوه قضاییه به صورت مشترک انجام شود؛ ضمن اینکه امر نگهداری از منابع طبیعی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و این وزارتخاته با وجود گشت هایی برای نظارت بر این موارد تخلفات را گزارش می کند.

نماینده مردم بهارو کبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تخلفات در ساخت و سازها در منابع طبیعی باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی به دادستانی اعلام شود، گفت: دادستانی از مرحله اعلام وزارت جهاد درخصوص تخلفات می تواند وارد عمل شود؛ درغیراین صورت فرصتی برای دادستانی با هدف گشت زنی در منابع طبیعی و جنگل ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد باید درمقابله با زمین خواری ها و تعرض به منابع طبیعی فعال تر عمل کند، تصریح کرد: اگر در هرمنطقه از شمال کشور از جمله ناهارخوران 6 هزار ویلای غیرقانونی وجود دارد، می توان دریافت که وزارت جهاد به وظایف خود به درستی عمل نکرده و باید نسبت به این زمین خواری ها پاسخگو باشد؛ یعنی باید مشخص شود که مجوزها برچه اساسی داده شده و ساخت و سازهای بودن مجوز باید در اسرع وقت به دادستانی اعلام شود.

پورمختار با تاکید براینکه متلسفانه مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی کاهش پیدا کرده است،گفت: مشاهده می شود که اینگونه ساخت و سازها افزایش پیدا کرده و متاسفانه با متخلفان کمتر برخورد می شود، بنابراین گشت زنی برای مقابله با تخلفات برای دادستانی امکان پذیر نبوده و وزارت جهاد و منابع طبیعی باید به لحاظ تکالیف قانونی خود به این حوزه ورود جدی کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه دادستانی تنها می تواند با در دست داشتن امکانات قابل قبول مامورانی را برای نظارت به عرصه های منابع طبیعی اعزام کند، افزود: می توان از این طریق حتی تخلفات و کم کاری های منابع طبیعی را کشف کرد،اما درگام اول وزارت جهاد باید به وظایف قانونی خود دراین زمینه عمل کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha