افرادی که ورزش می‌کنند، می‌توانند به آبی که به هنگام ورزش مصرف می‌کنند میوه یا سبزی‌های خاصی اضافه کنند تا بهتر به بدن آبرسانی کنند.

۶ میوه‌ای که آبرسانی به بدن ورزشکاران را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز: افرادی که ورزش می‌کنند، می‌توانند به آبی که به هنگام ورزش مصرف می‌کنند میوه یا سبزی‌های خاصی اضافه کنند تا بهتر به بدن آبرسانی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ‌ایسنا و به نقل از My fitness pal، برخی میوه‌ها و سبزیجات که ‌اضافه کردن آنها به بطری آب ورزش مفید است عبارتند از:

۱. طالبی:

طالبی حاوی الکترولیت‌هایی همچون سدیم و پتاسیم است. بعد از این که آب داخل بطری را مصرف کردید تکه‌های طالبی را با کمی نمک بخورید، این کار باعث می‌شود که کاملا الکترولیت‌های از دست رفته دوباره تامین شوند. می توانید مقداری خیار نیز در کنار طالبی در آب بیاندازید.

۲. توت‌ها:

توت‌ها حاوی فیبر زیادی هستند. خوردن توت‌ها باعث می‌شود که بدن از باکتری‌ها پاک شود و احتمال سرطان روده کمتر شود. توت‌ها باعث خوش طعم تر شدن آب نیز می‌شوند.

۳. سیب:

برای این که عضلات خوب کار کنند بدن نیاز به آهن دارد. آهن باعث می‌شود که گلبول های قرمز خون بتوانند به خوبی اکسیژن  را حمل کنند. یک ساعت ورزش ۵.۷ درصد میزان آهن را پایین می آورد. در صورتی که مواد معدنی بدن کم شوند احتمال دارد که فرد کم خونی بگیرد و میزان انرژی او کم شود. ‌اضافه کردن سیب به آب باعث افزایش آهن بدن می‌شود.

۴. لیمو ترش:

لیموترش باعث بهتر شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود. این ماده غذایی ویتامین C دارد. لیمو آب را خوش طعم‌تر نیز می‌کند.

۵. هندوانه

هندوانه حاوی آمینو اسید است و باعث کاهش سوزش در عضلات می‌شود. هندوانه بدن را خنک می‌کند. نعنا نیز به هضم کمک می‌کند.

۶. آب پرتقال:

گلوکز موجود در آب پرتقال باعث می‌شود که انرژی بدن تامین شود. همچنین آب پرتقال ویتامین D دارد که از ایجاد ضعف و درد در عضلات می‌کاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha