سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 224053

محققان موفق به ساخت حسگری شده‌اند که درون کفی کفش قرار می‌گیرد و چنانچه بدن بر اثر موقعیت‌های اشتباه یا بلند کردن اشیای سنگین در معرض خطر قرار گیرد، از طریق یک الگوریتم وضعیت خطرناک را تشخیص می‌دهد

حسگری برای تشخیص آسیب‌های ستون فقرات

سلامت نیوز: محققان موفق به ساخت حسگری شده‌اند که درون کفی کفش قرار می‌گیرد و چنانچه بدن بر اثر موقعیت‌های اشتباه یا بلند کردن اشیای سنگین در معرض خطر قرار گیرد، از طریق یک الگوریتم وضعیت خطرناک را تشخیص می‌دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، کمردرد یکی از بزرگترین مشکلات جسمی بزرگسالان است که شیوه زندگی نادرست، کم تحرکی، پشت میزنشینی طولانی مدت، اضافه وزن و بلندکردن اشیای سنگین مهمترین عوامل بروز این عارضه به شمار می روند.


به گزارش ساینس،معمولا افراد در هنگام بلندکردن اشیای سنگین، متوجه آسیب وارد شده به کمر و ستون فقرات نیستند و روش محافظت از استخوان‌ها را نمی دانند.
محققان دانشگاه کبک کانادا برای حل این مشکل الگوریتمی طراحی کرده‌اند. در این فناوری،‌ یک جفت حسگر درون کفی کفش قرار می‌گیرد و به راحتی موقعیت نادرست بدن هنگام فعالیت‌های بدنی و بلندکردن اشیا را تشخیص می‌دهد.


این حسگر به کمک یک شتاب سنج نحوه توزیع وزن بدن روی کمر و ستون فقرات را مشخص می‌کند و قادر به تشخیص تمام فشارهای ناشی از موقعیت بدن بر استخوان ها است. داده‌های ارسال شده از حسگر، به یک الگوریتم ارسال می‌شود تا موقعیت‌های صحیح و نادرست تشخیص داده شود.


با استفاده از این اطلاعات، فیزیوتراپ‌ها می توانند بهترین راهکار درمانی را برای دردهای مزمن کمر و زانو ارایه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha