رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران گفت: لازم است وزارت بهداشت به موضوع پیشگیری از بیماری‌ها و همچنین آموزش متخصصین داخلی توجه بیشتری کند، زیرا تا ۱۵ سال آینده با کمبود متخصصین داخلی روبه‌رو خواهیم شد.

تا ۱۵ سال آینده با کمبود متخصصین داخلی مواجه خواهیم شد

سلامت نیوز:رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران گفت: لازم است وزارت بهداشت به موضوع پیشگیری از بیماری‌ها و همچنین آموزش متخصصین داخلی توجه بیشتری کند، زیرا تا ۱۵ سال آینده با کمبود متخصصین داخلی روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران در نشست خبری رؤسای انجمن‌های علمی پزشکی که در محل نمایشگاه بین‌المللی ایران‌فارما در حال برگزاری است، اظهار داشت: در تمام دنیا طب داخلی را به عنوان طب مادر می‌شناسند و این تخصص در تمام بیمارستان‌های سراسر جهان نیز حرف اول را می‌زند.

وی افزود: در تمام کشورهای جهان، درآمدهای متخصصی داخلی از تمام رشته‌ها بیشتر بوده و این رشته مورد توجه ویژه قرار گرفته است، اما متأسفانه در کشور ما حرمت متخصصین داخلی نگه داشته نمی‌شود و با شاخه شاخه کردن این رشته، باعث ضعف این رشته شده‌ایم.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران تصریح کرد:‌ در حال حاضر تعداد متخصصین داخلی خوب در شهر تهران به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد، در صورتی که حدود سی سال قبل بهترین شاگردان و دانشجویان پزشکی برای ادامه تحصیل این رشته را انتخاب می‌کردند، ولی در حال حاضر افرادی در این رشته پذیرش می‌شوند که نتوانسته‌اند در سایر رشته‌ها نمره قبولی را کسب کنند.

وی گفت: متخصص داخلی باید با تمام اعضای بدن آشنایی کافی داشته باشد تا بتواند به درمان بیماران بپردازد، اما متأسفانه وزارت بهداشت به بحث آموزش متخصصی داخلی توجهی نداشته است.

خسرونیا ادامه داد: خواسته ما به عنوان مسئول جامعه متخصصین داخلی ایران این است که آموزش‌های بیمارستانی بازبینی و تغییر کنند و همچنین با جدا کردن آموزش متخصصین داخلی، مهارت‌های این متخصصین را تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر رزیدنت‌ها علاقه‌ای به ورود به رشته تخصصی داخلی ندارند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، در 10 تا 15 سال آینده با کمبود متخصصین داخلی مواجه خواهیم شد. خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال گذشته بحث درمان را مورد توجه قرار داد که امیدواریم امسال موضوع‌های پیشگیری و آموزش نیز مورد توجه واقع شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha