معاون درمان وزیر بهداشت و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: احیای سیستم فرسوده شبکه‌های بهداشت مازندران پس از ۳۰ سال در استان صورت گرفت.

احیای سیستم فرسوده شبکه‌های بهداشت مازندران پس از ۳۰ سال

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: احیای سیستم فرسوده شبکه‌های بهداشت مازندران پس از ۳۰ سال در استان صورت گرفت.

به گزارش سلالمت نیوز به نقل از  ایسنا ، قاسم جان بابایی در آئین تکریم و معارفه رئیس این دانشگاه در سالن اجتماعات آیت الله کوهستانی در ساری با بیان اینکه زکات انسان خدمت به دیگران است، اظهار کرد: افرادی که به پزشکان مراجعه می‌کنند از خانواده آنها محسوب می‌شوند.

وی به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: در بیمارستان ها کمبود امکانات وجود داشت که در این دولت با افزایش مناسبی رو به رو شد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران، وزیر بهداشت را سرمایه ملی دانست و افزود: تاکنون فردی نتوانسته وزارت بهداشت را به جایی برساند اما دکتر هاشمی با عملکرد خود موجب عزت حوزه سلامت و وزارت بهداشت در کشور شد.

جان بابایی با بیان اینکه طرح تحول سلامت یک اقدام مهم اجتماعی است، اظهار کرد: اگر نیت انسان خدمت به مردم باشد خداوند راه را باز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سرعت رشد در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بسیار بالا بود، گفت: در سال های اخیر هزار و ۱۲۰ خانه بهداشت و ۳۵۰ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی در مازندران احداث شده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در گذشته بسیاری از مراکز و خانه بهداشت استیجاری و با قدمت بالا بوده است، افزود: در طرح تحول سلامت هدف گذاری در حوزه سلامت انجام شد و خوشبختانه امروز مرکز بهداشتی فرسوده وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به احداث ۱۴ مرکز اورژانس بیمارستان اشاره کرد و گفت: بیمارستان فاطمه الزهرا (س) با مشکلات زیادی در حوزه اورژانس بیمارستانی مواجه بوده است که خوشبختانه در طرح تحول سلامت یکی از بهترین اورژانس های بیمارستانی در این مرکز ساخته شد.

وی با بیان اینکه سیستم شبکه بهداشتی پس از ۳۰ سال در مازندران احیا شد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تعداد تخت‌های دیالیز به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دانشگاه مازندران در حوزه پژوهشی حرفی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اقدام‌های مناسبی در حوزه پژوهشی مانند ثبت بیماری به صورت علنی، مطالعات جمعیتی و ساخت مراکز تحقیقاتی انجام شده است.

جان بابایی با تشکر و قدردانی از خیران حوزه سلامت، اظهار کرد: زمین مراکز بهداشتی را خیران اهدا کردند و در ساخت بسیاری از آن ها نیز مشارکت داشتند.

وی دکتر موسوی را ایثارگری دانشمند دانست و گفت: امیدواریم با همت وی اقدامات موثری در حوزه سلامت انجام شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha