رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: نتایج آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی امروز اعلام می شوند، نتایج آزمون دکترای علوم پزشکی تا آخر هفته و نتایج آزمون کارشناسی ارشد نیز در هفته آینده اعلام می شود.

نتایج آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی امروز اعلام می شود/نتایج آزمون کارشناسی ارشد هفته آینده

سلامت نیوز: رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: نتایج آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی امروز اعلام می شوند، نتایج آزمون دکترای علوم پزشکی تا آخر هفته و نتایج آزمون کارشناسی ارشد نیز در هفته آینده اعلام می شود.

به گزارش سلامت نیوز، حسین پور کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی رشته های پزشکی در روز پنجشنبه 20 شهریور به صورت متمرکز در تهران برگزار شد و با اعلام نتایج آزمون کتبی در روزهای جمعه 21 و شنبه 22 شهریور، آزمون شفاهی نیز از ابتدای هفته برگزار شده است و بر اساس نتایج این آزمون ها نتایج نهایی امروز اعلام می شود.
وی گفت: در آزمون بورد رشته های تخصصی پزشکی حدود 3500 نفر و در آزمون بورد فوق تخصصی نیز 370 نفر شرکت کردند و هر کس در این آزمونها 70 درصد نمره را آورد برای مصاحبه دعوت شد.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نتایج آزمون دکترا (phd) رشته های علوم پزشکی نیز تا پایان هفته جاری در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود.
پور کاظمی گفت: در آزمون دکترای رشته های علوم پزشکی که پنجم مرداد برگزار شد، حدود هشت هزار نفر شرکت کردند و سه هزار نفر برای مصاحبه معرفی شدند، 50 درصد نمره نهایی این آزمون بر اساس آزمون کتبی و 50 درصد بر اساس مصاحبه شفاهی است که در نهایت حدود 1500 نفر در این آزمون قبول می شوند.
وی افزود: پیش از این اعلام کرده بودیم که نتایج آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی تا 25 شهریور اعلام می شود اما به علت درگیری در برگزاری آزمون بورد و اعلام نتایج آزمون دکترا، اعلام این نتایج با اندکی تاخیر برگزار می شود و کوشش می کنیم نتایج این آزمون تا پایان هفته آینده یعنی حداکثر تا آخر شهریور اعلام شود.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی که 22 و 23 تیر برگزار شد، حدود 60 هزار نفر شرکت کردند. حدود 28 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و از این تعداد با احتساب استعدادهای درخشان که علاوه بر سهمیه اعلامی در دفترچه انتخاب رشته هستند، حدود هفت هزار نفر قبول نهایی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha