عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم اجرای قوانین حوزه مواد مخدر، گفت: باید از مرحله ارائه آمارها گذر و با تدوین راهکارهای مناسب، اصولی و عملی گامی جدی برای حل اعتیاد برداشت.

آمار اعتیاد کارگران در مرز هشدار/ دست‌های پشت پرده مواد مخدر باید شناسایی شوند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم اجرای قوانین حوزه مواد مخدر، گفت: باید از مرحله ارائه آمارها گذر و با تدوین راهکارهای مناسب، اصولی و عملی گامی جدی برای حل اعتیاد برداشت.

به گزارش سلامت نیوز، احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خانه‌ملت ، در واکنش به اظهارات قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه 15 تا 26 درصد کارگران برخی استان ها معتادند، گفت: این آمار دقیق نبوده و به نظر می رسد که آمار اعتیاد در کارگران بیشتر از این تعداد باشد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعتیاد معضل بزرگ جامعه است، افزود: متاسفانه در سال های اخیر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر جهت داده و با کاهش سن مصرف و همچنین روی آوردن بانوان کشور به اعتیاد روبرو هستیم که این آسیب ها خطری بسیار بزرگ برای جامعه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تمامی مسئولان در رابطه با معضل اعتیاد قصور دارند و نباید خود را بی گناه قلمداد کنند، تصریح کرد: در حال حاضر وارد دهه چهل بعد از انقلاب شده ایم اما متاسفانه برخی مسئولان آنطور که باید و شاید در خدمت مردم و انقلاب نبوده و در جهت رفع مشکلات کشور به ویژه آسیب های اجتماعی تلاش موثری نداشته اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در 30 سال گذشته آسیب هایی مانند طلاق، بیکاری، اعتیاد و دیگر آسیب ها به شکل امروزی و با این میزان فعلی وجود نداشت و افزایش و شیوع آسیب ها در شرایط فعلی ناشی از عملکرد ضعیف مسئولان و بی توجهی آنها به کنترل و مدیریت آسیب ها است.

دیگر از زمان ارائه آمارها در مورد آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد گذشته و باید برای رفع آنها چاره اندیشی کرد

بیگدلی با انتقاد از اینکه دیگر زمان ارائه آمارها در مورد آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد گذشته و باید برای رفع آنها چاره اندیشی کرد، تصریح کرد: باید از مرحله ارائه آمارها گذر و با تدوین راهکارهای مناسب، اصولی و عملی گامی جدی برای حل آسیب های اجتماعی برداشت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه علت اعتیاد کارگران کشور باید بررسی و آسیب شناسی شود، گفت: کارگران زحمتکش و ضعیف ترین اقشار جامعه هستند و چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درمی آورند بنابراین باید عوامل اعتیاد بالا در میان این قشر پرتلاش به صورت میدانی بررسی و راهکارهای اصولی برای رفع اعتیاد آنها اتخاذ شود زیرا اکتفا کردن به آمارها و شعار دادن هیچ گره ای از این معضل رفع نمی کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه هیچ گونه همتی برای رفع معضل اعتیاد در کشور وجود ندارد، افزود: اگر مسئولان و متولیان اندکی همت و تلاش داشته باشند به طور قطع اغلب آسیب های اجتماعی طی یک سال مدیریت می شوند.

حلقه مفقوده و دست های پشت پرده مواد مخدر باید شناسایی شوند

وی با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده و دست های پشت پرده مواد مخدر باید شناسایی شوند، تصریح کرد: مشخص نیست چه افراد و جریان هایی پشت پرده معضل مواد مخدر وجود دارند که اجازه برخورد با مافیای مواد مخدر را نمی دهند؛ آیا زمان آن نرسیده که از جفا و کوتاهی هایی که در حق مردم شده است دست کشید.

به جای برخورد با مافیا با خرده فروشان مواد مخدر برخورد می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه به جای برخورد با مافیا با خرده فروشان مواد مخدر برخورد می شود، گفت: جوانان ما همان هایی بودند که با دست های خالی دفاع مقدس را مدیریت و در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند در این رابطه چه عواملی باعث شده که جوانان کشور به سمت و سوی مصرف مواد مخدر روی بیاورند در این رابطه باید به حال مسئولان گریست که نتوانسته اند دین خود به مردم را ادا کنند.

حل معضل اعتیاد در کشور نیازمند همت جدی تمامی مسئولان و شناسایی و برخورد قاطع با مافیای مواد مخدر است

بیگدلی با بیان اینکه حل معضل اعتیاد در کشور نیازمند همت جدی تمامی مسئولان و شناسایی و برخورد قاطع با مافیای مواد مخدر است، ادامه داد: در این رابطه نباید هیچ گونه تمائزی میان مردم عادی و مسئولان قایل شد و باید برخورد با افراد در هر مقام و لباسی که در این جریان دست داشته و منافع آنها از طریق مواد مخدر تامین می شود در دستور کار قرار گیرد.

زمینه اجرای قوانین مربوط به مواد مخدر ضعف جدی دیده می شود

نماینده مردم خدابنده در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه در زمینه اجرای قوانین مربوط به مواد مخدر ضعف جدی دیده می شود، گفت: وظیفه نمایندگان نظارت بر اجرای قوانین است اما متاسفانه مجلس تاکنون در این رابطه ضعیف عمل کرده و نظارت چندانی بر اجرای قوانین حوزه مواد مخدر نداشته این در حالی است که اگر مُر قانون در مورد متخلفان حوزه مواد مخدر اجرا شود به سهولت می توان معضل اعتیاد را در کشور کنترل و مدیریت کرد.

عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر ضعیف است

عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر را بسیار ضعیف خواند و افزود: افزایش تعداد معتادان، مصرف بالای مواد مخدر صنعتی، کاهش سن اعتیاد، روی آوردن بانوان کشور به سمت این معضل نشانه عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده و کشفیات مواد مخدر، ارائه آمار، برخورد با خرده فروشان و هزینه کرد نشانه عملکرد مثبت متولیان این حوزه نیست زیرا ما آثار تلاش آنها را در جامعه به هیچ وجه نمی بینیم و مصرف مواد مخدر در جامعه به ویژه دانشگاه ها و مدارس بیداد می کند.

تعدد متولیان مانع از مدیریت مصرف مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه تعدد متولیان مانع از مدیریت مصرف مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد می شود، تصریح کرد: متاسفانه بودجه مبارزه با مواد مخدر میان دستگاه های متعددی تقسیم شده و موازی کاری دستگاه ها هیچ گرهی از معضل اعتیاد باز نمی شود بنابراین نیاز است یک سازمان و متولی مشخصی برای مبارزه با مواد مخدر تعیین و مشخص شود تا دستگاه ها به موازی کاری روی نیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha