مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: یکی از بلندترین آلودگی های صوتی کشور به میزان 91 دسی بل در زیرپل فردیس در آزادراه تهران - کرج ثبت شده در حالی که 60 دسی بل حداکثر میزان آلودگی است که برای انسان قابل تحمل است.

پل فردیس یکی از آزاردهنده ترین‌آلودگی های صوتی

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: یکی از بلندترین آلودگی های صوتی کشور به میزان 91 دسی بل در زیرپل فردیس در آزادراه تهران - کرج ثبت شده در حالی که 60 دسی بل حداکثر میزان آلودگی است که برای انسان قابل تحمل است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد درویش شامگاه چهارشنبه در کارگاه آموزش اداره کل محیط زیست استان که در حاشیه نمایشگاه کتاب البرز برگزار شد، با بیان اینکه بحران آب و آلودگی هوا برای استان البرز جدی است، گفت: نارسایی مبلمان شهری منشا بسیاری از آسیب ها در البرز شده است.
درویش افزود: آلودگی های صوتی منشا بسیاری از بیماری های اعصاب و روان در کودکان و بررگسالان بوده و عامل پرخاشگری و کاهش آستانه صبر مردم در تعاملات اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: عشق به سرزمین مهمترین انگیزه برای حفاظت و ثبات در محیط زیست است از این رو چنین علاقمندی مردم را در مقابل مشکلات مستحکم و متعهد نگه می دارد.
درویش با تاکید بر لزوم ارتقا دانایی مردم نسبت به اهمیت محیط زیست، گفت: این آگاهی در گذشته تاریخی و دینی ما به کرات مشهود بوده چراکه پیامبر اسلام شکستن یک شاخه درخت را با شکستن بال فرشته در یک حد دانسته است.
وی افزود: برخلاف چنین فرهنگی غنی، در 2 دهه اخیر شاهد از بین رفتن 18 میلیون درخت بلوط در زاگرس و 4 میلیون شمشاد هیرکانی ظرف 5 سال بوده ایم.
مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه البرز دارای ویژگی های منحصر به فردی در حوزه های مختلف به خصوص طبیعت است، افزود: کرج به عنوان ایران کوچک مطرح است که این تنوع قومیتی دارای مزایا و چالش های متعددی است.
این مسئول اضافه کرد: جنوب شرق و جنوب غرب استان البرز به شدت در معرض جریان های بیابان زایی بوده و پیوسته به حجم تکرار انتشار ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون در البرز و کرج اضافه می شود‌.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید به این آگاهی برسند که سرمایه گذاری در محیط زیست به اقتصاد پایدار و کیفیت درخور زندگی کمک می کند از این رو البرز به نسلی فرهیخته و آگاه در این حوزه نیاز دارد.
مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست کشور گفت: مدرسه طبیعت تاثیر بسزایی در افزایش آگاهی های زیست محیطی مردم دارد که تنها یک مدرسه با این عنوان در این استان حائز اهمیت وجود دارد.
وی افزود: تعداد تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست با جمعیت استان مناسبتی ندارد و تعداد اعضای فعال در تشکل ها نیز گواه عدم استقبال از این پویش است.
درویش ادامه داد: با برگزاری همایش های تخصصی با موضوع رسانه و محیط زیست درصدد تربیت خبرنگاران متخصص در این حوزه به خصوص برای استان البرز هستیم چراکه بر این باوریم که در این رابطه استان با ضعف جدی مواجه بوده و رسانه ای تخصصی برای دفاع از حقوق زیست محیطی در مجامع ملی و بین المللی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha