دکتر علی منتصری مدیر ارشد صنعت داروسازی در گفتگویی با مهدی اسفندیار خبرنگار حوزه ی سلامت در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه در چند سال اخیر مدام از ورشکستگی صنعت داروسازی کشور بخاطر عدم پرداخت مطالبات از سوی مراکز درمانی و به طبع شرکت های دارویی صحبت می شود، اما همچنان خوشبختانه این صنعت روی پا هست ؟ صحبت های اخیر دکتر دیناروند در مورد ایجاد خسارت عظیم برای صنعت داروسازی در صورت عدم پرداخت مطالبات تا پایان شهریور تا چه حد جدی هست ؟! آیا تعهدات خاصی برای شرکت های دارویی در این مقطع هست؟ گفت :« صنعت داروسازی یک صنعت چند بعدی است هر شرکتی اقلام متعددی دارد، بعضی از شرکتها محدود به دولت جنس می فروشند یعنی با فروش به داروخانه خود را نجات می دهند زیرا داروخانه غالبا مستقیم از مردم پول نقد می گیرد و دارو میدهد.

چرا شرکتهای دارویی ورشکسته به فعالیت ادامه میدهند؟

سلامت نیوز:دکتر علی منتصری مدیر ارشد صنعت داروسازی در گفتگویی با مهدی اسفندیار خبرنگار حوزه ی سلامت در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه در چند سال اخیر مدام از ورشکستگی صنعت داروسازی کشور بخاطر عدم پرداخت مطالبات از سوی مراکز درمانی و به طبع شرکت های دارویی صحبت می شود، اما همچنان خوشبختانه این صنعت روی پا هست ؟ صحبت های اخیر دکتر دیناروند در مورد ایجاد خسارت عظیم برای صنعت داروسازی در صورت عدم پرداخت مطالبات تا پایان شهریور تا چه حد جدی هست ؟! آیا تعهدات خاصی برای شرکت های دارویی در این مقطع هست؟ گفت :« صنعت داروسازی یک صنعت چند بعدی است هر شرکتی اقلام متعددی دارد،  بعضی از شرکتها محدود به دولت جنس می فروشند یعنی با فروش به داروخانه خود را نجات می دهند زیرا داروخانه غالبا مستقیم از مردم پول نقد می گیرد و دارو میدهد.

بعضی شرکتها داروهایی با حاشیه سود دارند و با گرفتن وام و دادن قسمتی از سود خود را نجات می دهند،  ولی هر چه به جلو می رویم تعداد شرکتهای ضرر ده بیشتر می شود و تدریجا خرید مواد اولیه از منابع با کیفیت کمتر می شود و در نتیجه خیلی از داروها از گردونه تولید خارج و مردم و بیماران دچار مشکل می شوند »

وی در ادامه افزود :«شرکتها ناچارند برای ادامه کار حتی گاهی با ضرر ادامه دهند، زیرا اگر نیروهای توانمند خود را از دست بدهند کاملا متلاشی می شوند .

دولت نمی تواند در دراز مدت قاتل مردمش باشد ، لذا شرکتها به این امید که با زیاد شدن مرگ میر ناشی از کمبود دارو دولتها با فشار مردم ناچارند پول دارو را بدهند به کار خود ادامه می دهند زیرا در عمل اعلام ورشکستگی آسان نیست وعواقب وخیمی دارد، زیرا کارخانه داروسازی ، خانه نیست که خریدار داشته باشد.

کسی شرکت زیان ده را نمی خرد و صاحب کارخانه در بهترین شرایط باید آن را تحویل بانک دهد که اینکار اگر اغاز گردد ماراتون ورشکستگی دولت و ملت نامیده می شود . اقای دکتر دیناروند متخصص دارو است و اتفاقات را زودتر می بیند ولی مردم عوام و مریض چاره ای جز مردن زود هنگام ندارند.»

منبع :سلامت از نگاه ملی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha