اپلیکیشن جدید عینک هوشمند گوگل، ساخته شده توسط دکتر "آزاده کوشکی"، یک شروع کننده مکالمه واقعی و کارآمد برای افراد مبتلا به اوتیسم است. اگرچه عینک هوشمند گوگل هیچ گاه به بازار راه نیافت، اما فناوری این اپلیکشن احتمالا با دیگر عینک‌های هوشمند سازگار خواهد بود.

اپلیکیشن جدید عینک گوگل برای کودکان مبتلا به اوتیسم

سلامت نیوز:اپلیکیشن جدید عینک هوشمند گوگل، ساخته شده توسط دکتر "آزاده کوشکی"، یک شروع کننده مکالمه واقعی و کارآمد برای افراد مبتلا به اوتیسم است. اگرچه عینک هوشمند گوگل هیچ گاه به بازار راه نیافت، اما فناوری این اپلیکشن احتمالا با دیگر عینک‌های هوشمند سازگار خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم(ASD) اغلب با شروع و برقراری مکالمات مشکل دارند. به همین دلیل یک گروه از دانشمندان، به رهبری دکتر "آزاده کوشکی"، استادیار دانشگاه "تورنتو"، اپلیکیشن "هولی" (Holli) را ساختند.

این اپلیکیشن، برنامه‌ای است که در حال حاضر در عینک هوشمند گوگل اجرا می‌شود و به بچه‌های مبتلا به اوتیسم می‌گوید که در جملات بعدی باید چه بگویند.

دکتر "کوشکی" که در موسسه تحقیقاتی "بلورویوی تورنتو" نیز یک محقق است، می‌گوید: ما نرم افزاری را برای یک سیستم پوشیدنی توسعه دادیم که کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم را در تعاملات روزمره اجتماعی کمک می‌کند. در این مطالعه، ما نشان می‌دهیم که کودکان قادر به استفاده از این فناوری جدید هستند و از تعامل با آن لذت می‌برند.

این سیستم به آنچه که یک کاربر و یک شخص دیگر در مکالمه می‌گوید، گوش می‌دهد و اصطلاحات و کلمات پرکاربرد را در مکالمه افراد شناسایی می‌کند. سپس پاسخ‌های مناسب را برای کاربر در صفحه نمایش عینک نمایش می‌دهد تا کاربر به دلخواه جمله مورد نظرش را برای پاسخ انتخاب کند.

به عنوان مثال، اگر شخصی با گفتن "خوش آمدید" مکالمه را شروع کند، کاربر روی صفحه نمایش با پاسخ‌هایی مانند "سلام" یا "ظهر بخیر" مواجه می‌شود.

هنگامی که "هولی" بشنود که کاربر یکی از گزینه‌ها را انتخاب کرده و پاسخ بدهد، صفحه نمایش را پاک می‌کند و صبر می‌کند تا جمله بعدی را از شخص بشنود.

این برنامه بر روی 15 کودک مبتلا به اوتیسم آزمایش شده است، که قادر به استفاده از آن برای انجام مکالمات و به صورت نسبتا روان بودند.

دکتر "کوشکی" می‌گوید: نکته جالبی که در مورد فناوری جدید ما صادق است، این است که ما در حال تلاش برای جایگزینی تعاملات انسانی نیستیم؛ در عوض، ما از این اپلیکیشن برای هدایت بچه‌هایی که در حال برقراری ارتباط با افراد در شرایط واقعی هستند، استفاده می‌کنیم.

وی افزود: با استفاده از این فناوری، کودکان می‌توانند مهارت‌های خود را خارج از جلسات درمان طبیعی خود تمرین کنند و این اپلیکیشن می‌تواند استقلال بیشتری را در تعاملات روزانه برای آنها به ارمغان بیاورد.


منبع:گیزمگ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha