اجاره پشت بام ها برای نصب دکل موبایل/وزارت بهداشت به عنوان مرجع رسمی درمورد موضوع آسیب زایی دکل های مخابراتی اعلام موضع کند.

اجاره پشت بام ها برای نصب دکل موبایل/لزوم اعلام موضع وزارت بهداشت درخصوص آسیب‌زا بودن «دکل‌های مخابراتی»

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت یک بار برای همیشه به صورت قاطع آسیب زا بودن یا نبودن دکل های مخابراتی را اعلام و دغدغه مردم را رفع کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمد نعیم امینی‌فرد، در رابطه با آسیب های ناشی از دکل های مخابراتی و برق فشار قوی برای سلامت افراد، گفت: مطالعات کارشناسان نشان از تاثیر منفی فرکانس های ناشی از این دکل ها بر روی سلامت انسان داشته و متاسفانه عدم رعایت استانداردهای نصب این دکل ها مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت بهداشت و درمان به عنوان متولی سلامت باید یک بار برای همیشه به صورت قاطع آسیب زا بودن یا نبودن دکل های مخابراتی را اعلام و دغدغه مردم را رفع کند هر چند به نظر می رسد دستگاه هایی که اقدام به نصب این دکل ها می کنند هیچ گونه همراهی و تبعیتی از وزارت بهداشت نداشته باشند.

وی با یادآوری اجاره پشت بام ها برای نصب دکل موبایل با انتقاد از اینکه بی توجهی به سیاست های آمایش سرزمینی موجب عدم رعایت استانداردهای لازم در نصب دکل های مخابراتی و برق فشار قوی شده است، ادامه داد: به دلیل نبود سیستم یکپارچه مدیریت شهری سازمان ها و ارگان های مختلف از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و هر کدام از دستگاه ها ساماندهی دکل های مخابراتی را به دیگری واگذار می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته تنها یک دستگاه وظیفه ساماندهی مشکلات شهری را بر عهده داشته و از یک سیستم واحد پیروی می کند اما در ایران به دلیل پراکندگی مسئولیت ها و نبود متولی واحد مشکلات فراوانی در حوزه شهری وجود دارد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه با واگذاری اختیاراتی به شوراهای شهر آنها را به شورای شهر شهرداری ها تبدیل کرده ایم، تصریح کرد: شوراهای شهر هیچ گامی در جهت رفع مشکلات مردم بر نمی دارند و عنوان آنها هیچ تناسبی با مسئولیت های واگذار شده ندارد.

مجلس  تصمیم قاطعی برای ساماندهی مدیریت شهری اتخاذ کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس باید تصمیم قاطعی برای ساماندهی مدیریت شهری اتخاذ کند، گفت: خلاء قانونی در ارتباط با هویت شهری وجود دارد و نیاز است شورای شهر آسیب های ناشی از دکل های مخابراتی را بررسی و نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنند زیرا آسیب های ناشی از آنها سلامت مردم را در معرض تهدید قرار می دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha