وزیر بهداشت گفت:در ۴ سال آینده بتوانیم زمان رسیدن اورژانس پیش بیمارستانی به بالین بیمار،زمان رساندن بیمار به مراکز درمانی،تعداد آمبولانس،پایگاههای اورژانس زمینی و هوایی،تعداد متخصصان طب اورژانس و پزشکان شاغل در اورژانس‌ را به استاندارد جهانی برسانیم.

۶ اتفاق برای اورژانس ایران طی ۱۴۶۰ روز آینده

سلامت نیوز:وزیر بهداشت گفت:در ۴ سال آینده بتوانیم زمان رسیدن اورژانس پیش بیمارستانی به بالین بیمار،زمان رساندن بیمار به مراکز درمانی،تعداد آمبولانس،پایگاههای اورژانس زمینی و هوایی،تعداد متخصصان طب اورژانس و پزشکان شاغل در اورژانس‌ را به استاندارد جهانی برسانیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت 26 شهریور ماه؛ روز «فوریت‌های پزشکی و اورژانس» ضمن قدردانی از تلاشهای شبانه روزی همکاران اورژانس، ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در دولت دوازدهم بتوانیم شاخص‌های این بخش را به سطح استانداردهای جهانی نزدیکتر کنیم.

سید حسن هاشمی در این پیام به اقدامات صورت گرفته در طی چهارسال گذشته و تلاش برای ارتقای تجهیزات و استانداردسازی زیرساخت‌ها و کیفیت خدمات این بخش‌ها اشاره کرده و راه اندازی 32 پایگاه اورژانس هوایی، به‌کارگیری 2400 دستگاه آمبولانس پیشرفته در سطح کشور و 200 دستگاه موتور آمبولانس در کلان شهر تهران، ساخت و گسترش 125 بخش اورژانس در بیمارستان‌های تروما، افزایش 1500 تخت اورژانس و بهسازی و استانداردسازی 180 بخش اورژانس در سراسر کشور را از جمله این اقدامات عنوان کرده است.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرده است که در دوران خدمت دولت دوازدهم بتوانیم شاخص‌های این بخش، از جمله، زمان رسیدن اورژانس پیش بیمارستانی به بالین بیمار، زمان رساندن بیمار به مراکز درمانی، تعداد آمبولانس‌ها، پایگاه‌های اورژانس زمینی و هوایی، تعداد متخصصان طب اورژانس و پزشکان شاغل در اورژانس‌ها را نیز به سطح استانداردهای جهانی نزدیکتر کنیم.

متن کامل پیام دکتر هاشمی به مناسبت 26 شهریور ماه؛ روز «فوریت‌های پزشکی و اورژانس» به شرح زیر است:

بیست و ششم شهریور که به عنوان «روز فوریت‌های پزشکی و اورژانس» نام‌گذاری شده، فرصت مغتنمی است تا از تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم در اورژانس پیش بیمارستانی و بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها سپاسگزاری کنم. عزیزانی که در رویدادهای گوناگون، از یک سانحه رانندگی تا حوادث گسترده، نخستین مواجهه را با مصدومان و همراهان وی دارند و با صبر و بردباری، خدمات اولیه را که نقشی حیاتی در بهبود وضعیت سانحه‌دیدگان دارد، به آنان ارائه می‌دهند.

طی چهارسال گذشته، تلاش کردیم هم از لحاظ تجهیزات و هم استانداردسازی زیرساخت‌ها، کیفیت خدمات این بخش‌ها را ارتقاء دهیم. از جمله این اقدامات می‌توان به راه اندازی 32 پایگاه اورژانس هوایی، به‌کارگیری 2400 دستگاه آمبولانس پیشرفته در سطح کشور و 200 دستگاه موتور آمبولانس در کلان شهر تهران، ساخت و گسترش 125 بخش اورژانس در بیمارستان‌های تروما، افزایش 1500 تخت اورژانس و بهسازی و استانداردسازی 180 بخش اورژانس در سراسر کشور اشاره کرد؛ اقدام مهم دیگری که در راستای توسعه عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفت، برقراری ارتباط پایگاه‌های اورژانس 115 با مراکز بهداشت روستایی بود که خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را به روستاها گسترش داد.

امیدوارم با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در دوران خدمت دولت دوازدهم بتوانیم شاخص‌های این بخش، از جمله، زمان رسیدن اورژانس پیش بیمارستانی به بالین بیمار، زمان رساندن بیمار به مراکز درمانی، تعداد آمبولانس‌ها، پایگاه‌های اورژانس زمینی و هوایی، تعداد متخصصان طب اورژانس و پزشکان شاغل در اورژانس‌ها را نیز به سطح استانداردهای جهانی نزدیکتر کنیم.

در پایان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عزیزانی که حین ماموریت و در راه خدمت به هموطنان، جان خویش را فدا کردند، از زحمات بی‌شائبه پرسنل  اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی قدردانی کرده، از خداوند منان، سلامت و سربلندی ایشان و توفیق خدمت بیشتر را خواهانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha