معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه مدیران بیمارستان‌ها نقش کلیدی در اداره بیمارستان‌ها دارند، بیمارستان‌ها به عنوان مهم‌ترین مراکزی که باید به آنها توجه کنیم برای مدیریت در وزارت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مدیریت بیمارستان‌ها زیر ذره‌بین وزارت بهداشت

سلامت نیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه مدیران بیمارستان‌ها نقش کلیدی در اداره بیمارستان‌ها دارند، بیمارستان‌ها به عنوان مهم‌ترین مراکزی که باید به آنها توجه کنیم برای مدیریت در وزارت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی صدرالسادات، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در جلسه ارزیابی دوره آموزشی مدیران بیمارستانی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی گفت: وزارت بهداشت چند سالی است برنامه های خوبی را برای اصلاح سیستم های مالی شروع کرده است. برای این منظور وزارت بهداشت سیستم نوین مالی را طراحی کرده است و با استقرار حسابرسان در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، شاخص‌های مالی را کنترل و بررسی می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اضافه کرد: همچنین با آموزش‌هایی که به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران مالی آنها داده شده، حساسیت رؤسا و مدیران به مسائل مالی بیشتر شده است. از طرفی به بیمارستان‌های ما به عنوان مراکزی که بیشترین هزینه را تولید می‌کنند و بیشترین درآمد را دارند باید توجه بیشتری شود.

صدرالسادات ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد نیروهای وزارت بهداشت در قالب بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کنند که زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند. بیمارستان‌ها به عنوان مهم‌ترین مراکزی که باید به آنها توجه کنیم برای مدیریت در وزارت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: برای افزایش بهره‌وری بیمارستان‌ها باید قاعدتا دو کار انجام می‌گرفت؛ یکی حرکت به سمت اصلاح ساختارها بود و در آن ما باید به بیمارستان‌هایی می‌رسیدیم که با یک مدل بومی به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند. البته قبل از این هم تلاش‌های خوبی صورت گرفته بود که نیاز به بازنگری دارد. گام دیگر افزایش توانمندی نیروی انسانی بیمارستان‌ها بود که در این رابطه نیز تلاش‌هایی صورت گرفته بود ولی ما باید به نیروهای کلیدی بیمارستان‌ها نسبت به گذشته توجه بیشتری می‌کردیم. برای همین منظور دوره TOT با کمک سازمان جهانی بهداشت طراحی و اجرا شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اضافه کرد: مدیران بیمارستان‌ها نقش کلیدی در اداره بیمارستان‌ها دارند. اگر آنها بتوانند به درستی وظایف‌شان را انجام دهند، حتما ما در بحث بهره‌وری بیمارستان‌ها موفق‌تر هستیم. در این دوره هدف ما این بود که مدیران بیمارستان‌ها براساس یک مدل آموزشی مبتنی بر شایستگی بتوانند این آموزش‌ها را ببینند. برداشت ما این است که خوشبختانه توانستیم با اجرای این دوره حساسیت بیشتری را به مدیران بیمارستان‌ها به عنوان مراکز اصلی اقتصادی کار در وزارت بهداشت منتقل کنیم.

بنابر اعلام وب‌دا، صدرالسادات گفت: برای افزایش بهره‌وری در وزارت بهداشت نیاز داریم تا به صورت مستمر این توانمندی را بالا ببریم. برنامه آتی‌مان این است که مرکزی برای آموزش مدیران وزارت بهداشت تاسیس کنیم، همچنین نیاز داریم این آموزش‌ها با همکاری بین‌المللی صورت گیرد، هم همکارانی که در WHO هستند و هم کسانی که از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خوب دنیا می‌توانند به ما کمک کنند.

درادامه این برنامه دکتر سالاریان‌زاده، رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گزارشی از روند برگزاری دوره آموزشی مدیران بیمارستانی ارائه داد.

گفتنی است در این جلسه، ثمین صدیقی، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز حضور داشت.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران بیمارستان‌ها را اقدامی مناسب و تاثیرگذار در اداره امور بیمارستان‌ها عنوان کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha