رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: در آب‌های معدنی غیر مجاز با بالا بودن میزان نیترات احتمال بروز سرطان در افراد افزایش می یابد.

هشدار؛ احتمال وجود وبا در آب های معدنی غیر مجاز

سلامت نیوز:رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: در آب‌های معدنی غیر مجاز با بالا بودن میزان نیترات احتمال بروز سرطان در افراد افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران   اظهار کرد: مصرف آب های معدنی  بی نام و نشان و فاقد علامت استاندارد ، افراد را با مشکلات متعددی روبه‌رو می کند که بروز بیماری اسهال بخشی از این مشکلات است.

وی عنوان کرد: آب های معدنی بی نام و نشان ممکن است به صورت دستی و از آب شهری پرشده باشد، در این صورت هیچ خاصیت معدنی در آن دیده نمی‌شود و همچنین به دلیل شستشوی نادرست، ظروف آب معدنی دارای آلودگی های میکروبی فراوانی است.

عزیزی تاکید کرد: مهم ترین میکروبی که در بطری های آب معدنی غیر استاندارد رشد می کند "وبا" بوده که در محیط آب رشد کرده و سبب بروز مشکلات گوارشی برای افراد می شود و به همین خاطر مردم باید در خرید آب های معدنی دقت لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: میزان نیترات موجود در آب های معدنی مسئله مهمی است زیرا این ماده معدنی اگر از یک حد مجازی فراتر برود سرطان‌زا بوده و در دراز مدت سرطان های مختلفی گریبانگیر افراد مصرف کننده می شود.

عزیزی گفت: یک آب معدنی استاندارد و سالم باید تمام املاح و مواد معدنی اش در حد مجاز تنظیم شده باشد و از هر گروه مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم و همچنین نیترات به میزان لازم در آن بکار رفته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha