دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 224646

بررسی‌های انجام شده در اغلب کشورهای جهان، خبر از پایین بودن سطح ویتامین D گروه وسیعی از انسان‌ها می‌دهد.

شما کمبود ویتامین D دارید؟

سلامت نیوز: بررسی‌های انجام شده در اغلب کشورهای جهان، خبر از پایین بودن سطح ویتامین D گروه وسیعی از انسان‌ها می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، نیاز افراد به‌قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید از یک‌سو و بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان پوست از سوی دیگر، بسیاری از افراد را از مواجهه مستقیم با نور خورشید منصرف کرده است. از سوی دیگر، کم‌تحرکی و رژیم غذایی نامناسب، آفت جان آدم‌های امروزی شده و با پایین نگه‌داشتن سطح ویتامین D بدن‌شان، زمینه را برای ابتلا به بیماری‌های روانی، دیابت، بیماری‌های قلبی، پوکی استخوان و حتی سرطان‌های مختلف فراهم کرده است.
اگر شما هم در یکی از شرایط زیر زندگی می‌کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر، با انجام یک آزمایش ساده خون، سطح ویتامین D بدن‌تان را بسنجید و در صورت نیاز، با مصرف قرص‌ها و آمپول‌های حاوی آن، از بروز فاجعه جلوگیری کنید. البته حتی در صورت پایین بودن سطح ویتامین D بدن‌تان، از مصرف خودسرانه داروهای مکمل پرهیز کنید و با مصرف دوز نامناسب دارو، احتمال دچار شدن‌تان به مسمومیت دارویی و مشکلات دیگر را ایجاد نکنید.

هوای شهرتان ابری است؟
اگر در منطقه زندگی شما، خبری از روزهای آفتابی نیست، احتمالا برای تامین نیاز بدن‌تان به ویتامین‌‌D، چاره‌ای جز مصرف مکمل‌ها ندارید. درست است که با مصرف خوراکی‌هایی مثل تخم‌مرغ، می‌توانید به بدن‌تان این ویتامین را برسانید؛ اما شواهد حاکی از آن است که تنها با کمک رژیم غذایی‌تان، نمی‌توانید از این کمبود جلوگیری کنید.

بیشتر از 55 سال دارید؟
حتی اگر پیش ‌از این، همه چیز در بدن‌تان متعادل بوده، به‌محض عبور از 55 سالگی، باید روش تازه‌ای را برای مراقبت کردن از جسم‌تان انتخاب‌ کنید. توان پوست شما بعد از این سن، برای جذب ویتامین D از نور خورشید کمتر می‌شود و مواد غذایی هم نمی‌توانند تاثیری که باید را بر بدن‌تان بگذارند. پس با انجام مرتب آزمایش‌ها، زمینه را برای کشف به‌موقع مشکل فراهم کنید.

کارمند هستید؟
اگر از ساعت 9 صبح تا 5 عصر در فضای بسته کار می‌کنید، احتمالا کمبود ویتامین Dدارید. در این شرایط نمی‌توانید به اندازه کافی از نور خورشید ویتامین جذب کنید و زودتر از آنچه که فکر کنید، با افت سطح ویتامین D روبه‌رو می‌شوید.

پوست‌تان تیره است؟
درست است که نور مستقیم خورشید، پوست‌های روشن را زودتر می‌سوزاند؛ اما به گفته محققان ویتامینD بیشتری را هم به بدن صاحبان پوست‌های روشن وارد می‌کند.
 تیره بودن پوست،، اگرچه که بانمک‌تر هستند  ولی  توان کمتری برای جذب ویتامین D دارند!

روده‌تان ملتهب است؟
ویتامینD، یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است و اگر روده‌های‌تان توان جذب چربی را نداشته باشند، احتمالا بدن‌تان از پس جذب میزان کافی این ویتامین برنمی‌آید. به گفته متخصصان، افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده، مانند کرون یا کولیت، معمولا برای بهره‌مند شدن از میزان کافی ویتامین Dبه مصرف مکمل‌ها نیازمندند.

گیاه‌خوارید؟
گیاه‌خواران و خام‌گیاه‌خواران، اغلب به کمبود ویتامین Dدچار می‌شوند. از آنجا که ماهی و زرده تخم‌مرغ در رژیم غذایی برخی از این افراد جایی ندارد و یا با خوردن لبنیات هم میانه‌ای ندارند، بدون مصرف مکمل‌ها، نمی‌توانند نیاز بدن‌شان به این ویتامین را تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha