رییس سازمان بهزیستی کل کشور، شائبه دستگیری کودکان کار و متکدی و بی اطلاعی خانواده ها از وضعیت آنان را رد کرد.

بی‌اطلاعی خانواده‌ها از وضعیت کودکان کار و متکدی صحت ندارد/ ۶۰درصد از کودکان کار اتباع خارجی هستند

سلامت نیوز:رییس سازمان بهزیستی کل کشور، شائبه دستگیری کودکان کار و متکدی و بی اطلاعی خانواده ها از وضعیت آنان را رد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،انوشیروان محسنی بندپی  شائبه دستگیری کودکان کار و متکدی اتباع بیگانه و بی اطلاعی خانواده ها از وضعیت آنان را رد کرد و  با بیان اینکه این سازمان هیچ اقدامی را بدون مشورت و نظر وزارت امور خارجه در مورد ساماندهی کودکان متکدی اتباع  بیگانه انجام نمی دهد، گفت: دستگیری کودکان و اینکه گفته می شود خانواده ها از سرنوشت فرزندان شان بی اطلاع هستند مورد تایید نیست.

خانواده های نیازمند کودکان کار و متکدی شناسایی و تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد می گیرند

وی با یادآوری اینکه خانواده های نیازمند مرتبط با کودکان کار و متکدی شناسایی و تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد قرار می گیرند، تصریح کرد: این دست اظهارات که بدون شناسایی و بررسی وضعیت کودکان کار و متکدی خارجی به دنبال انتقال آنها به افغانستان یا سلب حضانت از خانواده ها هستیم مورد تایید نیست در این رابطه بهزیستی متولی ساماندهی کودکان کار بوده و این کار با رعایت حقوق و حفظ شان و منزلت آنها انجام می شود و اگر کودکی پذیرش شود به خانواده آنها اطلاع داده می شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه 2 هزار کودک کار و خیابانی پذیرش شده است، تصریح کرد: مشخص شده بیش از 60 درصد این تعداد از اتباع خارجی هستند.

رییس سازمان بهزیستی کل کشور با بیان اینکه هدف از اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و متکدی، پذیرش، مراقبت، نگهداری، مددکاری، اجتماع پذیری، برگشت به چرخه تحصیل و  حمایت از خانوده آنها است، تصریح کرد: هر تصمیمی که در مورد ساماندهی اتباع خارجی شود با مشورت و نظر وزارت امور خارجه خواهد بود و سازمان بهزیستی بدون مشورت با این دستگاه هیچ اقدامی در  این ارتباط انجام نمی دهد.

وضعیت اقامت کودکان کار و خیابانی اتباع بیگانه از سوی وزارت امور خارجه شناسایی شده است

وی با تاکید بر اینکه وضعیت اقامت کودکان کار و خیابانی اتباع بیگانه از سوی وزارت امور خارجه بررسی شده است، گفت: بنابراین کودکان اتباع بیگانه ای که دارای کارت اقامت و ویزا هستند به کشورشان بازگردانده نخواهد شد.

محسنی بندپی ادامه داد: در حال رایزنی با قوه قضائیه و وزارت امورخارجه هستیم که بر اساس قواعد، ضوابط و احکام حقوقی چنانچه کودکان ایرانی و غیرایرانی بیش از سه بار در طرح های جمع آوری شناسایی و به بهزیستی ارجاع داده شود اگر برای بار چهارم و پنجم در خیابان ها مشاهده شوند تمهیدات لازم در مورد وضعیت حضانت و همچنین نگهداری آنها اتخاذ شود.

اتباع بیگانه نباید به فعالیت های غیرقانونی در کشور بپردازند

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه اتباع بیگانه نباید به فعالیت های غیرقانونی در کشور بپردازند، تصریح کرد: هیچ اتباع بیگانه ای حق ندارد کودک خود را برای فعالیت های غیرقانونی به خیابان ها بفرستد و باید با چنین خانواده هایی برخورد قانونی کرد بنابراین تکدی گری کودکان اتباع بیگانه که دارای پدر و مادر هستند جرم است و باید به خانواده و اداره اتباع ارجاع داده شوند تا در مورد آنان تصمیم گیری شود.

هدف بهزیستی از اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و متکدی جلوگیری از برگشت آنها به چرخه کار و تکدی گری است

رییس سازمان بهزیستی کل کشور یادآور شد: هدف بهزیستی از اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و متکدی جلوگیری از برگشت آنها به چرخه کار و تکدی گری است، گفت: در رابطه با ساماندهی کودکان کار خارجی از وزارت امور خارجه درخواست همکاری کردیم که راهکارهای مورد نظر را ارائه دهند و همچنین در رابطه با کودکان کار ایرانی نیز از قوه قضائیه تقاضای همکاری کردیم که انصافا در این رابطه نیز همکاری مناسبی را داشته است./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha