عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از جلوگیری واردات ۹۳ هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای خبر داد.

مجلس جلوی واردات ۹۳ هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای را گرفت

سلامت نیوز: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از جلوگیری واردات ۹۳ هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به واردات برنج آلوده آرسنیک‌ به کشور، اظهار داشت: غالبا واردات این نوع از برنج‌ها بدون اطلاع مجلس اتفاق می‌افتد و مجلس چندان در جریان اطلاعات این بحث‌ها نیست.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس نهم برای بررسی برنج‌های آلوده به آرسنیک به هند سفر کرده بودند، گفت: این گروه تایید کردند برنج در اراضی که در هند و پاکستان کشت می‌شود حاوی آرسنیک است که طبیعتا این مواد در برنج‌های کشت شده رسوب می‌کند و لذا این برنج‌ها  از لحاظ رعایت سلامت دچار مشکل هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه قطعا کمیسیون کشاورزی به موضوع واردات برنج آرسنیک‌دار ورود پیدا می‌کند، ادامه داد: مجلس در برابر خرید 93 هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای که 33 هزار تن آن در اردیبهشت‌ماه به ایران ارسال شده بود و کشتی حامل آن در بنادر ایران پهلو گرفته بود موضع‌گیری کرد و مانع از تخلیه این محموله و ارسال باقی مانده آن به کشورمان شد.

پاپی‌زاده با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به عمد مجلس را از داشتن اطلاعات دقیق محروم می‌کنند و به قوه مقننه در این موضوعات  پاسخگو نیستند، تصریح کرد: بنده شخصا این اطلاعات را از دستگاه‌ها به دست می‌آورم  که در یکی از همین موارد واردات برنج آلوده اروگوئه‌ای بود.

وی تصریح کرد: برنج‌های اروگوئه‌ای به صورت رسمی از بنادر ایران و با مجوز در حال ورود به کشور بود که نمایندگان با اطلاع از این موضوع به سازمان غذا و دارو تذکر دادند و با آزمایشاتی که بر روی این برنج‌ها انجام شد، نشان دهنده این بود که این برنج‌ها آلوده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha