رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظار میرود وزیر بهداشت نسبت به ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی اخراج شده از کالجی در کشور هند بی تفاوت نباشد و زمینه تحصیل این افراد در داخل کشور را فراهم کند.

لزوم توجه وزارت بهداشت به دانشجویان ایرانی اخراج شده از دانشگاه کشور هند / زمینه تحصیل این افراد در داخل کشور فراهم شود

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظار میرود وزیر بهداشت نسبت به ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی اخراج شده از کالجی در کشور هند بی تفاوت نباشد و زمینه تحصیل این افراد در داخل کشور را فراهم کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علاءالدین بروجردی  با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای 9 دانشجوی ایرانی در کشور هند، گفت: متاسفانه دادستانی هند در تصمیمی اعلام کرده که کالج کیمز شهر بنگلر فراتر از سهمیه این دانشگاه دانشجو جذب کرده است از این رو 40 دانشجو اخراج شده که 9 نفر از آنها ایرانی هستند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه دفاع از حقوق ایرانیان در تمام نقاط دنیا وظیفه دولت است، تصریح کرد: بر این اساس وزارت امورخارجه باید تلاش کند تا در این دانشجویان در کشور هند به تحصیل ادامه دهند امام چون حکم قضایی صادر شده به لحاظ قانونی نمی توانند در هند بمانند.

وی تاکید کرد: بنابراین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شخص آقای وزیر در داخل کشور وظیفه دارد برای دانشجویان ایرانی مذکور که خارج از کشور بودند تدبیری بیاندیشد که در دانشگاه های ایران به تحصیل خودشان ادامه دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میرود انتظار می رود با توجه به اینکه این مسئله مهم به نوعی تضییع حقوق ملت است، نسبت به دانشجویان ایرانی بی تفاوت نباشند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 0
    شک نیست لااقل تعدادی از این دانشجویان فرزندان مسؤلین هستند!