تعداد افراد بازمانده از تحصیل بر اساس آمارهای رسمی، حدود 120 هزار نفر هستند که در ردیف سنی 6 تا 18 سال قرار دارند و حدود 6 هزار کودک 6 ساله را هم شامل می‌شود.

بازماندن از تحصیل در سیستان رکورد زد / 6 هزار کودک مدرسه نرفته!

سلامت نیوز:با وجود صحبت‌های وزیر آموزش و پروش در خصوص کاهش تعداد بازماندگان از تحصیل در کشور، آمار افراد کم‌سواد و ترک تحصیل کرده در استان سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر مدارس جنوب استان سیستان و بلوچستان کپری هستند و از حداقل امکانات آموزش برخوردارند. اکثر دانش آموزان این مدارس، تحصیل خود را نیمه تمام رها می‌کنند.

علیم یارمحمدی افزود: بیشترین این افراد در حوزه جنوبی استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند و اکثراً روستایی هستند و تنها منطقه در کشور محسوب می‌شود که آمار بازماندگان از تحصیل در آنجا زیاد است.

وی ادامه داد: تعداد افراد بازمانده از تحصیل بر اساس آمارهای رسمی، حدود 120 هزار نفر هستند که در ردیف سنی 6 تا 18 سال قرار دارند و حدود 6 هزار کودک 6 ساله را هم شامل می‌شود.

یارمحمدی با بیان اینکه شاخص اصلی تاثیرگذار در مقوله آموزش، مکان استاندارد تحصیلی و معلمان باکیفیت است، تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان نرخ فضاهای آموزشی مقاوم و غیر مقاوم با متوسط کشوری فاصله معناداری دارد. برای مثال؛ در جنوب استان برای هر دانش آموز 53 صدم مربع فضای آموزشی وجود دارد در حالی که این میزان در کشور برای هر دانش آموز 5.5 متر مربع است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بودجه سالانه دولت باید به طور اختصاصی و به تقویت زیربناهای آموزشی اختصاص یابد ولی اکنون فقط خیرین برای تجهیز و نوسازی مدارس به اینجا می‌آیند. البته ما در مجلس مشکلات را مطرح کردیم در این خصوص تجمیع بودجه های آموزشی و اختصاص آن به مناطق محروم را به تصویب رساندیم. همچنین طی جلساتی که وزیر وقت وزارت آموزش پرورش داشتیم، مقرر شد از مشاورین بومی و کسانی که طرح و برنامه مدون دارند، برای بهبود شرایط آموزشی استان استفاده شود.

یارمحمدی در پایان درخواست کرد؛ کمک‌های مسئولان هدفمند و همراه با برنامه‌ریزی باشد و از شعار دادن فاصله بگیرند و اعتبارات براساس آمار و ارقام و شاخص ها توزیع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha