یک نماینده مجلس گفت: لازم است مسئولان وزارت بهداشت در خصوص نحوه تعرفه‌گذاری‌ها با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ارائه توضیحات بیشتر بپردازند.

لزوم توضیح وزارت بهداشت درخصوص نحوه تعرفه‌گذاری‌ها

سلامت نیوز:یک نماینده مجلس گفت: لازم است مسئولان وزارت بهداشت در خصوص نحوه تعرفه‌گذاری‌ها با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ارائه توضیحات بیشتر بپردازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، در خصوص اعتراض متخصصان بیهوشی نسبت به کاهش 25 درصدی تعرفه‌ها، اظهار داشت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به طور کامل در جریان اعتراضات این متخصصان قرار دارد و در جلسه‌ای که با آنها برگزار شد این افراد در خصوص کاهش تعرفه‌ها و دلیل اعتراضاتشان توضیحاتی را ارائه دادند.

وی افزود: زمانی که تعرفه‌ای افزایش پیدا می‌کند کاهش دادن آن به آسانی قابل انجام نیست. در سال‌های گذشته وزارت بهداشت به طور ناگهانی تعرفه‌ها را افزایش داد اما اکنون دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها مجبور به کاهش تعرفه‌ها شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: از ابتدا نباید این تصمیم صورت می‌گرفت و اکنون وزارت بهداشت باید برای کاهش دادن تعرفه‌های گروه‌های خاص پزشکی دلایل قانع‌کننده‌ای را ارائه دهد. به طوری که نمی‌توان از کاهش دادن تعرفه‌های سایر گروه‌ها چشم‌پوشی کرد و اقدام به کاهش تعرفه‌های گروه‌های خاص مانند بیهوشی یا رادیولوژی کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کاهش تعرفه‌ها موجب اعتراض این متخصصان شده است، گفت: کاهش دادن ناگهانی تعرفه‌ها منجر به آسیب رسیدن به سلامت مردم جامعه خواهد شد همانطور که متخصصین بیهوشی در اقدامی اعتراضی دست به اعتصاب زدند.

بنیادی ادامه داد: بهتر است مسئولان وزارت بهداشت در خصوص نحوه تعرفه‌گذاری و کتاب تعرفه‌گذاری کالیفرنیا با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ارائه توضیحات بیشتر بپردازد تا تمام اعضای کمیسیون در جریان جزئیات این کتاب و نحوه تعرفه‌گذاری‌ها قرار بگیرند به دلیل اینکه ممکن است برخی از اعضای این کمیسیون اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشند.

وی تصریح کرد: امیدواریم مشکلات به وجود آمده با رایزنی مسئولان وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس و با هماهنگی انجمن‌های علمی و رئیس سازمان نظام پزشکی حل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان، گفت: بهتر است اعتراضات گروه‌های پزشکی از طریق مراجع قانونی پیگیری شود تا مشکلی برای سلامت بیماران ایجاد نشود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha