وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح ورود موادمخدر جدید به کشور، بر تنوع گسترده انواع مخدرهای صنعتی اشاره کرد و گفت: تخمین زده می‌شود حدود 400 گونه‌ موادمخدر صنعتی وجود داشته باشد.

"تله" سودجویان برای درمان امراض و چاقی با موادمخدر

سلامت نیوز:وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح ورود موادمخدر جدید به کشور، بر تنوع گسترده انواع مخدرهای صنعتی اشاره کرد و گفت: تخمین زده می‌شود حدود 400 گونه‌ موادمخدر صنعتی وجود داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،عبدالرضا رحمانی فضلی ، درباره ورود موادمخدر جدید به کشور گفت: تنوع مواد مخدر صنعتی متاسفانه بسیار زیاد است، به شکلی که برخی آمارها رقم 400 را برای تنوع مواد مخدر صنعتی اعلام می‌کند. در حوزه مواد مخدر سنتی ،تریاک و مشتقات آن همچون هروئین، کوکائین و مرفین مشخص هستند اما صنعتی‌ها به دلیل آنکه امکان تولید کارگاهی آنها وجود دارد با عناوین مختلفی عرضه می‌شوند.

وی ادامه داد: مواد مخدر صنعتی از قرص‌های معمولی گرفته تا شیشه و ... امکان شیوع مصرف آنها در جامعه وجود دارد، لذا تمامی 400 موردی که به عنوان مواد مخدر صنعتی یاد می‌شود، همگی خطرناک هستند. فرق نمی‌کند که چند مورد دیگر وارد کشور شوند، چرا که مواد مخدر صنعتی آسیب زا هستند و عقل، ذهن و روح انسان را به سرعت مختل می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به پایین بودن آگاهی خانواده‌ها نسبت به مواد مخدر صنعتی گفت: متاسفانه به هر دلیلی، آگاهی مردم از عوارض مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار پایین است. بر همین اساس گاهی با افراد معتادی مواجه می‌شویم که خانواده زمانی از اعتیاد آنها مطلع شده که موضوع بسیار پیشرفت کرده است. مواد مخدر صنعتی متاسفانه دود و بویی ندارند و می‌توان آنها را همانند یک قرص مصرف کرد به همین دلیل خانواده‌ها دیر متوجه این موضوع می‌شوند.

وی افزود: باید آگاهی خانواده‌ها در این زمینه افزایش یابد. این در شرایطی است که اصلی ترین عنصر در موضوع کنترل اعتیاد به مواد مخدر خانواده‌ها هستند. خانواده‌ها باید مراقب فرزندان باشند و این در شرایطی است که امروز با وجود وسایل ارتباط جمعی و ایجاد شبکه‌های اجتماعی شاهد فعالیت بیش از 100 شبکه‌ هستیم که به خرید و فروش مواد مخدر، آموزش نوع ساخت و یا تشویق آن می‌ پردازند. بعلاوه، موضوع مواد مخدر بسیار پیچیده شده است و در این میان نیازمند هوشمندی بیش از پیش خانواده‌ها هستیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: متاسفانه امروز برای موارد بسیاری همچون چاق شدن، لاغر شدن، ایجاد شادی و نشاط، تمرکز حواس و حتی ورزش، استعمال مواد مخدر را توصیه می‌شود و آن را درمان همه چیز اعلام می‌کنند، در حالیکه این مواد درمان هیچ چیز نیست. افراد جوان که تجربه و پختگی کافی را ندارند در تله سودجویان گرفتار می‌شوند و از همین رو، خانواده‌ها باید بسیار مراقب جوانان خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha