حوزه کودکان بسیار حساس است و باید فکر اساسی برای کودکان کار در خیابان کرد؛ چراکه جمع‌آوری مقطعی این کودکان، می‌تواند آثار مثبت و در عین حال منفی داشته باشد.

«جمع‌آوری »، کودکان کار را از شهر پاك نمی كند

سلامت نیوز-*حجت نظری: جمع‌آوری، راه‌حل نهایی پاک کردن شهر از کودکان کار و متکدی نیست.

به گزارش سلامت نیوز،قانون نوشت: حوزه کودکان بسیار حساس است و باید فکر اساسی برای کودکان کار در خیابان کرد؛ چراکه جمع‌آوری مقطعی این کودکان، می‌تواند آثار مثبت و در عین حال منفی داشته باشد. هرچند ممکن است در کوتاه مدت آثار مثبت آن بیشتر به چشم بخورد اما در بلند مدت، چنین نخواهد بود.اكنون جمع‌آوری كودكان كار از شهر تهران در حال انجام است كه اغلب این افراد مورد بهره‌وری گروه‌ها و مافیا قرار می‌گیرندو از این کودکان برای کسب درآمد بیشتر استفاده می‌کنند و این مساله سبب می‌شود که چهره شهر نازیبا و نامتوازن شود اما جای سوال است که در نهایت این جمع‌آوری چه نتیجه‌ای برای جامعه خواهد داشت؟

معتقدم كه با جمع‌آوری، این آسیب اجتماعی حل و درمان نمی‌شود بلکه باید علت اصلی را پیدا کنیم. معضل توسعه کار کودک به خود کودکان برنمی‌گردد بلکه این افراد عامل دست خانواده‌های‌شان هستند که به دلیل فقر فرهنگی و مالی، کودکان‌شان را مجبور به کار می‌کنند. بسیاری از این کودکان تامین معاش خانواده را برعهده دارند كه این امر نشان می‌دهد مشکل اصلی و زیربنایی كار كودكان، فقر خانواده‌هاست و این کودکان، تنها ابزاری برای بهره‌وری بیشتر هستند.

بعضی از این کودکان، بی‌سرپرست هستند و باید برای آنان، فکر جدی شود تا درگیر باندهای مافیایی نشوند. سازمان بهزیستی و وزارت کار، متولی اصلی تامین نیازهای اولیه این قشر از جامعه‌اندو باید فکری به حال معیشت این کودکان و خانواده‌های‌شان کنند.

جمع‌آوری، راه‌حل نهایی پاک کردن شهر از کودکان کار و متکدی نیست و جمع‌آوری «کودکان کار در خیابان» پاک کردن صورت مساله است.متاسفانه در سال‌های اخیر، كوتاهی‌های بسیاری از سوی دستگاه‌های مختلف در مسائل گوناگون كودكان كار صورت گرفته و نتیجه آن بلاتكلیف بودن ساماندهی كودكان كار در سال های اخیر است و هر سال نیز بر حجم مشكلات آن افزوده می‌شود.

عضو شورای شهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha