فرماندار تهران در خصوص جمع‌آوری کودکان اتباع در جریان طرح جمع‌آوری متکدیان، تاکید کرد: هیچ کودکی بدون خانواده از کشور طرد نخواهد شد.

هیچ کودک خارجی بدون خانواده از کشور طرد نخواهد شد

سلامت نیوز:فرماندار تهران در خصوص جمع‌آوری کودکان اتباع در جریان طرح جمع‌آوری متکدیان، تاکید کرد: هیچ کودکی بدون خانواده از کشور طرد نخواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،عیسی فرهادی در تشریح طرح جمع‌آوری متکدیان از سطح شهرستان تهران، گفت: این طرح با همکاری بسیار مناسبی که میان دستگاه‌های ذیربط شکل گرفته است به خوبی اجرایی شده و طرح موفقی بوده است. تاکنون بیش از 1500 نفر در جریان آن جمع‌آوری شدند و ساماندهی آنها نیز انجام شده است.

وی افزود: در طرح جمع‌آوری متکدیان حدود 250 کودک زیر 15 سال نیز تحویل بهزیستی شده که در مراکز این سازمان نگهداری می‌شوند.

فرماندار تهران تاکید کرد: بحث ما نگهداری این کودکان نیست بلکه تلاش می‌کنیم که دیگر تکدی‌گری توسط این افراد در سطح شهر انجام نشود، چرا که پدیده تکدی‌گری به عنوان یک لکه ناپسند در سطح شهر محسوب می‌شود و چهره شهر را زشت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر اولیای این کودکان مراجعه کنند و تعهد بدهند که دیگر تکدی‌گری انجام نمی‌شود حتما ما خوشحال و راضی خواهیم بود که این کودکان به خانواده‌های خود برگردند.

فرهادی در خصوص نحوه ساماندهی افراد بزرگسال در طرح جمع‌آوری متکدیان سطح شهرستان تهران نیز تصریح کرد: بزرگسالان نیز یک تعداد در سامان‌سرای اسلامشهر ساماندهی شده‌اند و بانوان نیز در سامان‌سرای لویزان نگهداری می‌شوند. بی‌تردید ساماندهی مناسبی انجام گرفته و امیدواریم با همکاری شهروندان هر چه سریعتر چهره شهر از این پدیده نامناسب پاک شود.

فرماندار تهران درباره ساماندهی کودکان اتباع بیگانه که در جریان این طرح جمع‌آوری می‌شوند نیز گفت: برای اولین بار اتباع بیگانه تحویل اداره اتباع استان داده می‌شوند و در کمپ‌های مخصوص‌شان نگهداری می‌شوند. اگر خانواده‌های آنها مجاز باشند می‌توانند با مراجعه و ارائه مدارک هویتی و دادن تعهد مبنی بر عدم انجام تکدی‌گری کودک خود را تحویل بگیرند؛ اما اگر خانواده غیرمجاز باشد به همراه کودک از کشور طرد خواهند شد.

وی تاکید کرد: قطعا هیچ کودک تبعه‌ای بدون خانواده طرد نخواهد شد ولی اگر کودکی خانواده نداشته باشد در محل کمپ‌ها نگهداری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha