چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

مرد شیطان‌صفت که با ربودن دختربچه‌ای ۸ساله قصد اجرای نقشه شومش را داشت با تیزهوشی خانم معلم فداکار به دام افتاد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مرد تا‌کنون ۲کودک را ربوده و یکی از آنها را قربانی نقشه شومش کرده است.

معلم وظیفه‌شناس منجی دختر ۸ ساله شد

سلامت نیوز: مرد شیطان‌صفت که با ربودن دختربچه‌ای ۸ساله قصد اجرای نقشه شومش را داشت با تیزهوشی خانم معلم فداکار به دام افتاد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مرد تا‌کنون ۲کودک را ربوده و یکی از آنها را قربانی نقشه شومش کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، ظهر یكشنبه خانم معلمی كه در حال عبور از یكی از پارك‌های اطراف گوهردشت كرج بود با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. مرد جوانی درحالی‌كه دست دختربچه‌ای 8ساله را گرفته بود، تلاش می‌كرد به زور او را با خود ببرد. خانم معلم با دیدن این صحنه به طرف مرد جوان رفت و به رفتار او با دختربچه اعتراض كرد اما مرد جوان مدعی شد كه از اقوام دختربچه است و رفتارش به او ربطی ندارد.

دختربچه اما درحالی‌كه گریه می‌كرد مدعی شد آن مرد را نمی‌شناسد و ربوده شده است و خانم معلم با شنیدن این جمله مانع مرد جوان شد و با گرفتن دست دختربچه اجازه نداد كه وی را با خودش ببرد. در جریان این كشمكش، چند نفر از رهگذران در محل جمع شدند و مرد جوان با دیدن این صحنه دست دختربچه را رها كرد و پا به فرار گذاشت. خانم معلم اما دوان دوان به تعقیب او پرداخت و با داد و فریاد از مردم كمك خواست. طولی نكشید كه اهالی محل و مأموران كلانتری كه در آن حوالی بودند راه فرار مرد جوان را سد كردند و به این ترتیب او دستگیرشد.

    نقشه آدم‌ربایی

مرد جوان به دادسرا منتقل و همزمان ماجرا به حاجی رضا شاكرمی، دادستان كرج گزارش شد. با دستور وی بازجویی از متهم آغاز شد و او با اعتراف به ربودن دختربچه گفت: چند روز پیش این دختربچه را در منطقه باغستان كرج شناسایی كردم. می‌دانستم كه پدرش چند روزی است كه در خانه نیست. برای همین به فكر ربودن دختربچه افتاده بودم.

او را زیرنظر گرفتم و متوجه شدم گاهی به مغازه‌ای كه در كوچه‌شان است می‌رود. روز حادثه به كمین نشستم. دختربچه از خانه‌شان به مغازه رفت و دلستر خرید و وقتی می‌خواست به خانه برگردد سد راهش شدم. از قبل با 2نفر از دوستانم هماهنگ كرده بودم و آنها با ماشین منتظرم بودند. دختربچه را ربودم و سوار ماشین كردم و وقتی به پاركی حوالی گوهردشت رسیدیم، دختربچه را پیاده كردم و دوستانم رفتند. پس از آن قصد اجرای نقشه‌ام را داشتم كه آن زن(خانم معلم)‌ سر رسید و باعث دستگیری‌ام شد.

    مرد شیطان‌صفت

با اعترافات این مرد و با دستور قضایی، مأموران به بررسی سوابق وی پرداختند چرا كه احتمال داشت او با این شگرد افراد دیگری را هم قربانی كرده باشد. در ادامه معلوم شد كه چندی پیش خانواده كودكی 9ساله با مراجعه به پلیس مدعی شده بودند كه مرد جوانی فرزند آنها را در پارك ربوده و در محلی خلوت مورد آزار و اذیت قرار داده است.

از آنجا كه مشخصات آن مرد با مشخصات متهم دستگیر شده همخوانی داشت مأموران شاكی پرونده و فرزند آنها را به دادسرا فراخواندند كه كودك خردسال با مشاهده متهم او را شناخت و گفت وی همان كسی بوده كه او را مورد آزار و اذیت قرار داده است. با كشف این حقیقت، قاضی پرونده دستور بازداشت مرد شیطان‌صفت را صادر كرد و هم‌اكنون تحقیقات برای شناسایی دیگر كودكانی كه احتمالا قربانی این تبهكار بی‌رحم شده‌‌اند ادامه دارد.

    وقتی مردم ضابط قضایی می‌شوند

حاجی رضا شاكرمی، دادستان كرج در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: تحقیقات درباره متهم دستگیر شده كه مردی جوان و مجرد است ادامه دارد و قصد داریم با دعوت از خانم‌معلم فداكار كه باعث دستگیری او شد، از او تشكر كنیم. وی ادامه می‌دهد: در قانون بحثی به نام جرایم مشهود وجود دارد و عنوان شده كه افراد، یعنی هر نوع فردی و حتی شهروندان عادی، درصورت مشاهده جرم مشهود خودشان می‌توانند برای جلوگیری از وقوع جرم یا دستگیری مجرم اقداماتی انجام دهند یا اینكه باعث نجات قربانی شوند. این در حالی است كه برخی از مردم تصور می‌كنند اگر خودشان با دیدن جرمی مشهود برای جلوگیری از آن دست به‌كار شوند ممكن است با مشكل روبه‌رو شوند كه این تصور نادرستی است و ما باید روحیه مسئولیت‌پذیری در چنین حوادثی را در بین مردم بالا ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha