شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
کد خبر: 225097

پزشکان معتقدند کودکان سالمی که در سنین پایین در معرض عوامل آلرژی‌زا نظیر گرد و غبار، آفات و حشرات خانگی مانند سوسک قرار می‌گیرند در واقع در برابر آسم مقاوم می‌شوند.

نکاتی درباره آسم کودکان

سلامت نیوز:پزشکان معتقدند کودکان سالمی که در سنین پایین در معرض عوامل آلرژی‌زا نظیر گرد و غبار، آفات و حشرات خانگی مانند سوسک قرار می‌گیرند در واقع در برابر آسم مقاوم می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکی در آمریکا ضمن تاکید بر مطلب فوق یادآور شدند: با این حال این توصیه در مورد کودکان سالم صدق می‌کند و در واقع اگر کودکی مبتلا به آسم باشد، کاهش تماس با این عوامل آلرژی‌زا به کنترل مشکلات تنفسی در او کمک می‌کند.

همچنین بر اساس یک مطالعه دقیق روی ذرات گرد و غبار در خانه‌هایی که کودکان در آنجا تا سن ۷ سالگی به آسم مبتلا شده‌اند نشان داد که میزان برخی از باکتری‌های مضر در این فضاها بیش از حجم معمول است؛ از جمله برخی باکتری‌هایی که در مدفوع وجود دارند.

به گزارش یونایتدپرس، این متخصصان همچنین دریافته‌اند خطر ابتلا به آسم در کودکی که مادرش در دوره بارداری او، عادت به استعمال سیگار داشته یا دچار استرس یا افسردگی بوده به میزان چشمگیری بیشتر است.

جزئیات این مطالعه در مجله "آلرژی و ایمونولوژی بالینی" منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha