شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 225127

روغن های اسانس برای بیماری های مختلف به عنوان یک درمان خانگی استفاده می شوند اما آیا آنها می توانند روشی مؤثر برای کاهش انواع سردردها نیز باشند، اگر چنین است کدام روغن ها بهتر هستند؟

چه روغن هایی برای سردرد مفید هستند؟

سلامت نیوز: روغن های اسانس برای بیماری های مختلف به عنوان یک درمان خانگی استفاده می شوند اما آیا آنها می توانند روشی مؤثر برای کاهش انواع سردردها نیز باشند، اگر چنین است کدام روغن ها بهتر هستند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، آرموتراپی یکی از روش های جایگزین در کنار طبابت متعارف است که از عصاره مایع گیاهان استفاده می کند. هرکدام از روغن های گیاهی فواید خاص خود را دارند که در اینجا به پنج مورد از آنها می پردازیم:

1- روغن اسطوخودوس: معمولاً از این گیاه برای بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس، تشویش یا افسردگی استفاده می شود. چه بسا اسطوخودوس بتواند سردرد و میگرن ناشی از استرس را نیز آرام کند. چنانکه محققان توصیه می کنند برای درمان امن و مؤثر سردردهای میگرنی حتماً این روغن را تنفس کنید.

2- روغن رزماری: استفاده از این روغن برای درمان سر درد و بهبود گردش خون ریشه در سنت های کهن دارد. محققان می گویند روغن این گیاه خاصیت ضد التهابی و مسکن دارد. همچنین به کاهش درد و بی خوابی کمک می کند.

3- روغن نعناع: هزاران سال است که نعناع در طب های جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از محبوب ترین اسانس های روغنی برای درمان سردرد است. مطالعات اخیر نشان داده است که استفاده از روغن نعناع روی گیجگاه و پیشانی سردردهای آزاردهنده را آرام می کند. ماده فعال این گیاه منتول نام دارد که اگر مانند ژل به سر مالیده شود در درمان میگرن مؤثر است.

4- روغن بابونه: معمولاً چای بابونه را برای آرامش و رهایی از تنش می نوشند. از قضا می توان روی روغن این گیاه هم همین حساب را باز کرد زیرا بخش اعظم سردردها به خاطر اضطراب و تشویش است. در واقع این گیاه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش سردرد کمک کند.

5- روغن اکالیپتوس: از گذشته های دور از برگ اکالیپتوس برای پاک کردن سینوس ها و کاهش التهاب استفاده می شد. افرادی که به خاطر مسدود بودن سینوس ها دچار سردرد می شوند می توانند روی این گیاه حساب کنند.بر اساس مطالعات انجام شده تنفش کردن روغن اکالیپتوس نیز در ارام کردن درد و پایین آوردن فشار خون مؤثر است.

اما چه روش هایی برای استفاده از روغن های گیاهی وجود دارد؟

• ماساژ شقیقه و پیشانی با روغن: در این روش لازم است هر روغنی را با یک روغن حامل مثل روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس روی پوستتان اعتمال کنید.
• تنفس کردن روغن: می توانید چند قطره از روغن را روی دستمالی بچکانید و زیر بینی گرفته نفس عمیق بکشید.
• استفاده از کمپرس: حوله ای را در آب سرد به همراه چند قطره روغن خیس کرده و سپس روی پیشانی یا گردن قرار دهید.
• به وان حمام خود روغن اضافه کنید: حتماً اضافه کردن چند قطره روغن به حمام داغ خود را امتحان کنید.
البته لازم است در استفاده از این روغن ها احتیاط کنید و مسائلی مانند آلرژی های پوستی را رعایت کنید.

منبع: Medical News Today


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha