پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه سالجاری 33هزارو 362 تن به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند .

مراجعه33هزارتن به پزشکی قانونی به دلیل نزاع

سلامت نیوز:  پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه سالجاری 33هزارو 362 تن به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند .


به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، این شمار مراجعه کننده به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به پزشکی قانونی استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 36 هزارو 30 تن 7 درصد کاهش یافته است.


بر اساس این گزارش از کل مراجعان به دلیل آسیب های ناشی از نزاع تا پایان تیرماه امسال 21هزار و 203تن مرد و 12هزار و 159تن زن بودند.


این گزارش می افزاید ،در تیرماه امسال نیز شمار مراجعان نزاع مراکز پزشکی قانونی با 9 درصد کاهش نسبت به تیر ماه سال گذشته 8هزارو 856تن رسیده است .
در این گزارش پزشکی قانونی به مراجعه کنندگان نزاع توصیه کرده است که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.


همچنین باید افزود که دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.
برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.
در سال گذشته 547 هزار و 21 مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این شمار مراجعه کننده 375 هزار و 644 تن مرد و 171 هزار و 377 تن زن بودند.


شمار مراجعان نزاع در سال گذشته با کاهش 3 درصدی مواجه بود و از 564 هزار و 223 تن در سال 1394 به 547 هزار و 21 تن در سال گذشته کاهش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha