عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مراکز جامع روانپزشکی در مناطق مشخص به لحاظ قطب‌های درمان برای رسیدگی سریع به مشکلات بیماران روانی ایجاد شود.

در ادغام خدمات «بهداشت روان» در سیستم شبکه بهداشت توفیق نداشته‌ایم

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مراکز جامع روانپزشکی در مناطق مشخص به لحاظ قطب‌های درمان برای رسیدگی سریع به مشکلات بیماران روانی ایجاد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدنعیم امینی‌فرد نماینده مجلس با بیان اینکه توفیقات مناسبی در رابطه با ادغام خدمات بهداشت روان در سیستم شبکه بهداشتی و درمانی نداشته‌ایم، گفت: متاسفانه موفق نشدیم این موضوع را به شکل فراگیر و سازمان یافته در سیستم شبکه بهداشت اعمال کنیم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیماری روانی نوعی بیماری جسمی است و تفاوت ماهوی با سایر بیماری‌های جسمی ندارد، افزود: در عین حال به دلیل پاره‌ای رسوباتی که از قبل وجود و در عین حال رنگ علمی داشته تصور می‌شود این بیماری جنبه متافیزیکی دارد اگر چه نقش عادات فرهنگی و بیماری های خلقی و روانی غیرقابل تردید است و نمی توان مرزبندی مشخصی را قایل شد.

وی در مورد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران روانی، گفت: در سطح دوم سیستم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز اول و دوم، مساله بیماریابی فعال بیماری های روانی مدنظر قرار گرفت اما در عین حال کمبود تخت های روانپزشکی و درمانگاه های تخصصی در سطح‌های دوم و سوم به طور محسوس احساس می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه افسردگی جنبه های جسمی، سماتیک و همچنین تسهیل کننده دارد، تصریح کرد: وقتی جامعه‌ای شاد نباشد جنبه‌های سماتیک در افرادی که زمینه افسردگی دارند تشدید شده و همچنین مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد و حاشیه نشینی نیز نقش عمده‌ای در بروز بیماری‌های خلقی و روانی دارند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، با یادآوری اینکه حدود 21 هزار تخت طی 4 سال به تخت های بیمارستانی افزوده شد، افزود: به طور قطع درصد مشخصی از تخت ها به بیماران روانی اختصاص پیدا می کند ضمن آنکه به طور منطقه ای نیاز است مراکز جامع روانپزشکی در مناطق مشخص به لحاظ قطب‌های درمان برای رسیدگی سریع به مشکلات بیماران روانی ایجاد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مسائل اقتصادی نقشی مهم در عدم مراجعه بیماران به متخصصان روانپزشکی دارد، به خانه ملت گفت: رفع عوامل خطر برای جلوگیری از افسردگی و مشکلات روحی و روانی باید مد نظرقرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha