رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در تعیین تعرفه‌های پزشکی باید توجه کرد که اگر یک قسمت از کتاب تعرفه‌ها تغییر کند تمام ساختار آن به هم ریخته و از عدالت دور می‌شود.

نوبخت: تغییر در کتاب تعرفه‌های پزشکی آن را از عدالت دور می‌کند

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در تعیین تعرفه‌های پزشکی باید توجه کرد که اگر یک قسمت از کتاب تعرفه‌ها تغییر کند تمام ساختار آن به هم ریخته و از عدالت دور می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی نوبخت در اولین جلسه اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: من به جامعه پزشکی تبریک می‌گویم که اراده کردند و سرنوشت خود را با شرکت در انتخابات سازمان نظام پزشکی رقم زدند و در سوم شهریور ماه نیز در مجمع عمومی این سازمان شورای عالی و ریاست کل را برگزیدند. متاسفانه در گذشته می‌دیدیم که سازمان نظام پزشکی برخلاف اهدافش به بنگاهی معاملاتی بدل شده بود به طوری که آنجا که باید چراغش روشن می‌شد خاموش بود و آنجا که باید خاموش می‌ماند اقدام می‌کرد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی دارای اختیارات وسیعی است و اگر مسئولیتش بر عهده آدم‌های فکور باشد می‌تواند بسیاری از مشکلات مملکت را حل کند، گفت: همه بزرگان جامعه پزشکی نگرانند که آیا حرمت اصلی پزشکان حفظ می‌شود یا خیر؟ برخی بزرگان جامعه پزشکی نگران اخلاق پزشکی بوده‌اند. بنابراین ما به دنبال جایگاه واقعی خودمان هستیم و اگر شما بزرگان پزشکی کشور هم نگران سقوط جایگاه جامعه پزشکی هستید و فکر می‌کنید که این حوزه به سمت مسائل مالی کشیده شده برایش اقدام عملی انجام دهید.

نوبخت با بیان اینکه جامعه پزشکی همواره به کشور خدمت کرده است اما این موضوع هیچگاه برجسته نمی‌شود گفت: حال موضوعی مانند مشکلات تعرفه‌ای همیشه برجسته‌ می‌شوند اما باید توجه کرد که جامعه پزشکی ما در همه مقاطع و در دوران دفاع مقدس غوغا کرده و هنوز هم به مجروحان باقیمانده از آن دوران خدمت می‌دهد. در این زمینه قرار شده موسسه‌ای با عنوان بهداری مقاومت تشکیل شود تا یادمان باشد که پزشکان در این کشور چه کرده‌اند. آنها کشور را از وجود پزشکان خارجی بی نیاز کرده و هزاران استاد تربیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته در برخی موارد صدای جامعه پزشکی هم در می‌آید و اگر پای حرفشان بنشینیم می‌بینیم که حرف درستی می‌گویند. متاسفانه در برخی موارد عدم هماهنگی در تعیین تعرفه‌ها اتفاق افتاده و این موضوع منجر به اعتراض جامعه پزشکی شده است و امیدواریم دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد. چرا که اگر یک قسمت از کتاب تعرفه‌ها تغییر کند تمام ساختار آن به هم ریخته و از عدالت دور می‌شود.

وی تاکید کرد: من امیدوارم که با حضور افراد بزرگ جامعه پزشکی در سازمان نظام پزشکی ضمن توجه به مسائل مالی شأن و جایگاه این حرفه را حفظ کرده و آن را اعتلا دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha