عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار وورد شخص وزیر بهداشت به موضوع بیمارستان افضلی پور کرمان در خصوص انتقال نامتعارف یک کودک از آی.سی. یو به بخش اطفال شد.

وزیر بهداشت شخصا به اتفاق تلخ بیمارستان افضلی پور کرمان ورود کند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار وورد شخص وزیر بهداشت به موضوع بیمارستان افضلی پور کرمان در خصوص انتقال نامتعارف یک کودک از آی.سی. یو به بخش اطفال شد.

به گزارش سلامت نیوز، همایون هاشمی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به بازتاب انتشار نامه رضایت پدر یک کودک برای انتقال او از آی.سی. یو به بخش اطفال به دلیل نداشتن توان مالی در یک بیمارستان دولتی در کرمان گفت: در جلسه ای که با وزیر بهداشت داشتیم دو خواسته از وی مطرح شد که تشکیل سازمان جدید برای موضوع پیشگیری ودیگری توسعه نظارت و بازرسی مراکز بهداشت و درمان جزء این موارد بود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: گاها از طرح تحول سلامت غلط های املایی نابخشودنی بیرون می آید که دیگر وقت آن رسیده است که شخص آقای وزیر آستین ها را بالا زده و  این مسیر را اصلاح کند چرا که در حال رفتن به سمت سراشیبی هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از چهار سال از اجرای طرح تحول سلامت، مشاهده اینگونه خرابی ها و چالش ها در این طرح پذیرفته شده نیست و نمی شود با تسامح و تساهل به آن نگاه کرد و باید با آن برخورد جدی کرد.

وی با تاکید بر موضوع نظارت بر حوزه سلامت گفت: اینگونه موضوعات برای عامه مردم ناراحت کننده است و نباید اقدامات ما برای جامعه از نظر روانی تنش ایجاد کند از این رو از شخص وزیر می خواهم که به این موضوع با جدیت ورود کند چراکه منطق حاکم بر نامه ای که پدر این کودک زیر آن را امضاء کرده است به هیچ عنوان با طرح تحول سلامت سازگاری ندارد و به دلیل اینکه این اتفاق تلخ یک موضوع انسانی است همین یک مورد کفایت می کند که شخص وزیر در این قضیه مداخله کند و پیگیری های لازم را انجام و گزارش جامعی به مردم ارائه دهد.

هاشمی تاکید کرد: این گونه اتفاقات باید با اجرای طرح تحول از مراکز درمانی کشور جمع آوری شود چراکه طرح تحول یک سری بنیان های نادرست در حوزه پزشکی را از بین ببرد که انتظار می رود دیگر از این اتفاقات رخ ندهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه تصریح کرد: با اجرای طرح تحول سلامت خواستیم بگوییم که به حوزه سلامت فراتر از مباحث اقتصادی نگاه می کنیم و زلف سلامت انسان ها با ریال گرده نخورده است اما زمانی که این گونه اتفاقات را می بینیم کلیت طرح تحول زیر سئوال می رود هر چند که بنده از مدافعان طرح تحول و مدیریت وزیر بهداشت هستم اما زمانی که این اتفاقات ناگوار را در حوزه بهداشت و درمان مشاهده می کنم، احساساتم جریحه دار می شود چراکه یک مورد از این گونه اتفاقات با روح طرح تحول سلامت نیز سازگاری ندارد و این طرح را زیر سئوال می برد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha