شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 225149

بسیاری از زنان ممکن است نشانه های مرتبط با برخی بیماری ها بخصوص سرطان را نادیده بگیرند.

۱۴ نشانه سرطان که زنان از آنها چشم پوشی می کنند

سلامت نیوز:بسیاری از زنان ممکن است نشانه های مرتبط با برخی بیماری ها بخصوص سرطان را نادیده بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت،در اینجا به برخی علائم هرچند جزئی اشاره شده است که تاکید نمی کند یک زن حتما به سرطان مبتلا شده اما این علائم در صورت تداوم باید برای رد سرطان تحت پیگیری و ارزیابی قرار گیرند:

تغییرات در غدد لنفاوی: بزرگ شدن غدد لنفاوی یا توده در این غدد در زیر بغل یا گردن می تواند نشانه ای از سرطان باشد. اگر اندازه توده افزایش داشت و برای بیش از یک ماه ماندگار شد به پزشک مراجعه کنید. این اتفاق می تواند به دلیل عفونت هم باشد اما باید از نظر ابتلا به سرطان نیز بررسی شوید.

تب: تب ممکن است ناشی از آنفلوآنزا باشد اما تب غیر قابل توضیح می تواند از سرطان حکایت کند. تب علامت اولیه ابتلا به سرطان خون، مانند لوسمی، و یا لنفوم است. تب می تواند نشانه متاستاز سرطان نیز باشد. اگر شما متوجه زردی پوست، و یا تغییر رنگ در مدفوع شدید، حتما با پزشک در تماس باشید. تب با علت ناشناخته نیاز به سی تی اسکن، ام آر آی، و اشعه ایکس قفسه سینه دارد.

خستگی: این عارضه ناشی از بسیاری از بیماری ها و شرایط پزشکیست اما می تواند نشانه ای از سرطان خون، روده و معده نیز باشد. اگر خستگی غیر قابل توضیح دارید، به پزشک مراجعه کنید.

سرفه مداوم: سرفه های طولانی مدت در صورت عدم ابتلا به بیماری سرماخوردگی، که بیش از سه تا چهارهفته ادامه یابد، نیاز به مشورت با پزشک دارد، بخصوص اگر شما سیگار می کشید.

کاهش وزن بدون علت: کاهش وزن بدون علت می تواند نشانه ای از ابتلا به یک سرطان باشد. زمانی که این کاهش وزن در یک زن بدون رژیم غذایی یا ورزش اتفاق می افتد، باید به دنبال علت بود. سلول های سرطانی اغلب میزان زیادی از انرژی بدن را استفاده می کنند و همین امر می تواند منجر به کاهش وزن شود. پزشکان علاوه بر بررسی و ردیابی سرطان، شرایط پزشکی دیگر مانند تیروئید پرکار را بررسی خواهند کرد.

نفخ: بسیاری از زنان تجربه نفخ را به عنوان بخشی طبیعی از چرخه ماهانه خود قلمداد می کنند. اما اگر نفخ هر روز و به مدت چند هفته ادامه یابد، باید با پزشک مشورت کرد. علائم سرطان تخمدان شامل نفخ و دیگر مسائل گوارش، و لگن است. احساس سیری به سرعت حتی اگر خیلی هم غذا نخورده باشید، و اضطرار برای تخلیه ادرار، نیاز به پیگیری از طریق آزمایش خون و سی تی اسکن دارد.

تغییرات سینه: این تغییرات در زنان باید مکررا آزمایش شوند. علائم و نشانه های سرطان سینه از قبیل قرمزی و ضخیم شدن پوست است. نشانه های کهیر روی سینه برای مدت ها نیز علامت دیگری است. در صورتی که متوجه این تغییرات شدید، با پزشک خود حتما برای انجام بررسی های ماموگرافی، سونوگرافی و بیوپسی مشورت کنید.

عادات ماهانه غیر منظم: در صورت این اتفاق، برای نگرانی دلیل وجود دارد. خونریزی بعد از یائسگی نیز می تواند نشانه و علامت اولیه ابتلا به سرطان آندومتر باشد. زنان همچنین تمایل به نادیده گرفتن خونریزی از دستگاه گوارش دارند که می تواند با خونریزی قاعدگی اشتباه گرفته شود. خونریزی گوارشی می تواند نشانه سرطان روده بزرگ باشد. برای قطعیت این تشخیص ها پزشک سونوگرافی و بیوپسی را تجویز خواهد کرد.

تغییرات پوستی: سرطان پوست شایع ترین سرطان در ایالات متحده است و آن هم با علائمی از قبیل تغییر رنگ در پوست، خونریزی و پوسته پوسته شدن بیش از حد پوست. از آنجا که ملانوم تهاجمی ترین شکل سرطان پوست است، در صورت بروز هر کدام از این تغییرات و ماندگاری آنها به پزشک مراجعه کنید.

اشکال در بلع: این علامت ممکن است نشانه ای از ابتلا به سرطان مری باشد. پزشک شما علاوه بر معاینات فیزیکی، به احتمال زیاد دستور تست هایی مانند رادیوگرافی قفسه سینه و یا آندوسکوپی را خواهد داد.

خون در مدفوع: این علامت می تواند نشانه عارضه ای خوش خیم مانند هموروئید باشد. اما شاید به سرطان روده بزرگ نیز مربوط شود. پزشک با تجویز یک آزمایش مانند کولونوسکوپی، می تواند به این تشخیص برسد. خون در ادرار نیز می تواند نشانه سرطان مثانه یا کلیه باشد. در صورت بروز سرفه های خونی نیز باید به پزشک مراجعه کنید.

سوء هاضمه: شاید این علامت به علت وعده های غذایی پرچرب و یا بارداری باشد اما سوء هاضمه غیر قابل توضیح می تواند از نشانه های اولیه ابتلا به سرطان مری، گلو و یا معده نیز باشد.

تغییرات دهان: لکه های سفید روی زبان یا داخل دهان ممکن است از یک بیماری پیش سرطانی به نام لکوپلاکیا خبر دهد. این وضعیت در افراد سیگاری شایع تر است و در صورت مشاهده این لکه ها باید به دندان پزشک مراجعه کرد.

درد: درد با علت ناشناخته ممکن است نشانه سرطان باشد.

منع:medicinenet

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha