عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سن بازنشستگی تنها برای مشاغل سخت و زنان شاغل مد نظر قرار گیرد.

بازنشستگی زودتر از موعد زنان شاغل سرمایه گذاری برای تربیت نسل سالم

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سن بازنشستگی تنها برای مشاغل سخت و زنان شاغل مد نظر قرار گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،عباس گودرزی با اشاره به اصلاح نظام بازنشستگی و کاهش سن بازنشستگان گفت:در ارتباط با این گونه مسائل باید منطقی و مدبرانه بحث و تصمیم گیری کرد و نمی شود یک جانبه گرایانه و از روی احساسات به اینگونه موضوعات ورود کنیم.

نماینده مردم بروجرد با بیان اینکه در خصوص کاهش سن بازنشستگی دو دیدگاه وجود دارد، افزود: یک دیدگاه معتقد است که اینکه افراد زودتر بازنشسته شوند موجب می شود تا فرصت های شغلی در اختیار نیروهای کار جوان که عمدتا تحصیلکرده هستند، قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه دیگر این است که می گوید این افراد در اوج کارآمدی و پختگی هستند و در مقطعی از عمر خود به سر می برند که می توانند بازدهی قابل قبولی برای جامعه داشته باشند ، بر کار خود تسلط کامل دارند و از تجربه لازم و کافی برخوردارند.

 گودرزی در ادامه تصریح کرد: اینکه کسی با سن پائین تر بازنشسته شود باید تا پایان عمر از صندوق تامین اجتماعی حقوق دریافت کند که صندوق باید توانایی این پرداخت را داشته باشد چراکه اگر صندوق تامین اجتماعی در پرداخت دچار اشکال شود بحران بزرگی در جامعه بوجود می‌آید.

وی با بیان اینکه باید در مواردی سن بازنشستگی را کاهش دهیم که یا شغل سخت و زیان آور باشد و یا برای جامعه فایده ای داشته باشد گفت: به عنوان مثال سن بازنشستگی  زنان شاغل که مسئولیت خانه، خانواده، فرزند، همسر و تربیت فرزند و نسل را برعهده دارند، باید کاهش یابد و به عبارتی دیگر سنوات اشتغال آن ها کوتاه تر باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: منفعت و برکت بازنشستگی زودتر از موعد زنان شاغل به خانواده و کل جامعه بر می گردد چراکه فرزندان این زنان در دوران شکل گیری شخصیت به سر می برند و اگر سایه مادر بالای سرشان نباشد ممکن است در زمینه دریافت محبت و تکامل شخصیت دچار مشکل شوند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: با کاهش سن بازنشستگی زنان شاغل از بروز هزاران بزهکاری و ناهنجاری اجتماعی که ممکن است در آینده برای فرزندان آنها ایجاد شود پیشگیری می کنیم از این رو می توان گفت که این کار هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری اجتماعی برای تربیت نسلی سالم است.

این نماینده مجلس دهم با تاکید بر اینکه توجه هر چه بیشتر به نهاد خانواده یک سرمایه گذاری مادی و معنوی بزرگ برای آینده جامعه است خاطرنشان کرد: باید این موضوعات را بر اساس هزینه- فایده بررسی کنیم و ملاحظات جامعه را در نظر بگیریم./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha