معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم ارتقای ایمنی جاده‌های کشور، در عین حال به اورژانس‌های بیمارستانی اشاره کرد و از اقدامات انجام شده برای توسعه ۱۲۰ اورژانس بیمارستانی خبر داد.

ساخت و توسعه ۱۲۰ اورژانس بیمارستانی در کشور

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم ارتقای ایمنی جاده‌های کشور، در عین حال به اورژانس‌های بیمارستانی اشاره کرد و از اقدامات انجام شده برای توسعه ۱۲۰ اورژانس بیمارستانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قاسم جان بابایی در مراسم سالگرد تاسیس اورژانس کشور، اظهار کرد: سال‌ها در کار اجرایی مسائلی را می‌دیدیم که در حد شعار باقیمانده بود، اما اورژانس هوایی یکی از مواردی بود که اجرایی شد.

معاون درمان وزیر بهداشت اضافه کرد: شاید امروز کمترین شکایت‌های ما مربوط به حمل و نقل بیماران باشد که این ناشی از زحمت تک تک شما در اورژانس است.

جان بابایی عنوان کرد: دو برنامه ۷۲۴ و ۲۴۷ در تک تک استان‌ها وارد شده و سعی می‌کنیم روند کار را تسریع کنیم و این برنامه‌ها یکی از افتخارات کشور ما هستند.

وی با اشاره به جایگاه اورژانس کشور، گفت: با زحمات وزیر بهداشت، سازمان اورژانس کشور و سایر همکاران در دولت دوازهم اورژانس جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد.

جان بابایی با اشاره به تاثیر وضعیت جاده‌ها بر نوع خدمت رسانی به بیماران، گفت: مردم از انتقال بیماران نگرانی‌هایی دارند که با توجه به زیرساخت‌ها این مشکلات کمتر می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بسیاری از فعالیت‌های مربوط به اورژانس بین بخشی، است گفت: افزایش آگاهی مردم اهمیت بسیار زیادی دارد و این آگاهی در کاهش اتفاق‌ها تاثیرگذار است. امیدواریم که با توجه خود مردم و همکاری مسئولان، این آگاهی افزایش یابد.

وی همچنین تاکید کرد: در طول هفته‌های اخیر چند حادثه تلخ جاده‌ای را مشاهده کردیم و این مسئله نشان می‌دهد که باید به افرادی که باعث نگرانی مردم می‌شوند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی همچنین گفت: زیرساخت‌های جاده‌ای ما باید ارتقاء پیدا کند وقتی جاده‌ای ایمن نباشد، راننده‌های ما مجبورند در شرایط ناایمن بیمار را به مراکز درمانی برسانند. امیدواریم که شرایط جاده‌ای هم مناسب شود.

جان بابایی با اشاره به فعالیت‌های اورژانس در حوزه بیمارستانی نیز گفت: در این حوزه نیز کارهای خوبی انجام شده است و برآورد شده که ۱۲۰ اورژانس توسعه پیدا کند و یا ساخته شود. فعالیت اورژانس یک پروژه است که متوقف نمی‌شود و به صورت مستمر باید ادامه پیدا کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha