سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه جامعه پزشکی بر اساس تمام نظرسنجی‌های گروه‌های مرجع جزو 2 تا 3 گروه نخست مورد اعتماد مردم است، گفت: ولی به طور کلی اعتماد جامعه نسبت به گروه‌های مختلف از جمله جامعه پزشکی رو به کاهش بوده است.

کاهش اعتماد مردم به جامعه پزشکی

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه جامعه پزشکی بر اساس تمام نظرسنجی‌های گروه‌های مرجع جزو 2 تا 3 گروه نخست مورد اعتماد مردم است، گفت: ولی به طور کلی اعتماد جامعه نسبت به گروه‌های مختلف از جمله جامعه پزشکی رو به کاهش بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،ایرج حریرچی در نخستین جلسه شورای عالی هفتمین دوره فعالیت سازمان نظام پزشکی، اظهار داشت: در 40 سال گذشته بر اساس تمام نظرسنجی‌های گروه‌های مرجع همیشه جامعه پزشکی جزو 2 تا 3 گروه نخست مورد اعتماد مردم بوده است.

وی افزود: طی 20 سال گذشته تاکنون اعتماد جامعه به گروه‌های مختلف رو به کاهش بوده ولی با این وجود رتبه ما نسبت به بقیه بالا است البته باید فکری در این زمینه اندیشیده شود که تفاهم دو طرفه از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا قابل اجرا است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هیچ زمانی بهتر از اکنون هماهنگی عظیم در حوزه پزشکی حاصل نشده بود و اکنون افراد قوی در ترکیب شورای عالی حضور دارند.

حریرچی تصریح کرد: اگر در حوزه جامعه پزشکی و سلامت مردم دستاوردهای عظیم نداشته باشیم در آینده خود را ملامت می‌کنیم و در قیامت هم نیز مورد مؤاخذه قرار خواهیم گرفت لذا انجام اقدامات مؤثر به ویژه در 4 سال آینده بسیار ضرورت دارد.

وی در ادامه به ثروت ملی اشاره کرد و گفت: ایران کشوری ثروتمند است ولی با این وجود به مسائل آموزشی در این زمینه توجه نشده به طور مثال در کتاب‌های درسی و ابتدایی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که بابا آب داد و دارا انار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: یک درصد جمعیت دنیا را داریم و گفته می‌شود 7 درصد منابع دنیا در ایران است ولی تنها نیم درصد ثروت دنیا را تولید می‌کنیم صد سال نفت فروخته‌ایم و 1100 میلیارد در این زمینه درآمد حاصل شده ولی تولید ناخالص ملی در کشور ما مناسب نیست این در حالی بوده که در کشورهای منطقه وضعیت تولید ناخالص ملی بهتر است.

حریرچی، گفت: متأسفانه از لحاظ سرانه دلار آزاد کشور نیز در رتبه 90 دنیا قرار داریم که از متوسط جهانی هم پایین‌تر است همچنین از لحاظ تئوری ثروتمندیم ولی انتظارات و هزینه‌ها متناسب با این تئوری نیست و متأسفیم که برخی از کشورهای منطقه از این لحاظ شرایط بهتر از ما دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha