عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد ار فرسودگی درصد زیادی از اتوبوس ها درناوگان حمل و نقل، گفت: توسعه حمل و نقل اتوبوسرانی درطی سالیان گذشته با مشکل نبود اعتبار روبه رو شده است.

تردد اتوبوس های فرسوده درناوگان حمل و نقل عامل اصلی آلودگی هوا

سلامت نیوز:عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد ار فرسودگی درصد زیادی از اتوبوس ها درناوگان حمل و نقل، گفت: توسعه حمل و نقل اتوبوسرانی درطی سالیان گذشته با مشکل نبود اعتبار روبه رو شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،داوود محمدی  درخصوص صحبت های شهردار تهران مبنی بر کمبود اتوبوس درحمل و نقل درون شهری تهران،گفت: حمل و نقل درتهران دارای مشکلات جدی است، با توجه به افزایش جمعیت درپایتخت و تردد روزانه چندین هزار نفرازشهرک های اقماری به تهران، افزایش وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و خروج خودروهای عمومی فرسوده ازپایتخت ضروری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس با تاکید بر وجود مشکلات جدی در حوزه حمل و نقل تهران، افزود: حل مشکلات در این حوزه جزء وظایف شهرداری بوده و باید راهکار جدی برای آن در نظر گرفته شود، البته در سال های گذشته نیز اقدامات موثری دراین بخش انجام شد؛ به طوری که برای کاهش آلودگی هوا و مقابله باافزایش ترافیک، مترو در سطح گسترده توسعه پیدا کرد؛ اما درحوزه اتوبوسرانی همچنان برخی مشکلات وجود  دارد که باید دراین دوره به آنها توجه شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از اتوبوس های مورداستفاده درخطوط اتوبوسرانی فرسوده هستند، تصریح کرد: بخشی از این اتوبوس ها تاکنون از رده خارج شدند، اما برای پیگیری های بعدی باید دولت شهرداری را همراهی کند؛ زیرا شهرداری در این خصوص محدودیت ها و مشکلاتی درحوزه منابع و اعتبارات لازم دارند که بدون توجه دولت حل معضل ترافیک امکان پذیر نیست.

محمدی با بیان اینکه برای توسعه حمل و نقل اتوبوسرانی باید درگام اول ازتولیدات داخل استفاده شود، گفت: باید تمهیدات لازم را برای صنایع خودروسازی درجهت افزایش تولیدات با کیفیت داخلی درراستای اجرای اقتصاد مقاومتی فراهم کرد، بنابراین حل معضل بزرگ ترافیک درتهران تنها با توسعه حمل و نقل عمومی امکان پذیر است؛ البته استفاده از تکنولوژی کشورها دیگر با هدف واردات اتوبوس به کشور درصورت نبود شرایط برای استفاده از تولید داخل مشکلی ندارد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه شهرداری با تمام مشکلات موجود باید درجهت رفع مشکلات مردم برنامه ریزی کند، افزود: البته شهرداری نیز دربرخی مقاطع مشکلات مالی داشته و به دلیل نبود اعتبارات  و امکانات لازم نتواسته آن طور که باید و شاید با تردد اتوبوس های فرسوده مقابله کند؛ اما با توجه به اینکه بخش بزرگی از آلودگی هوا با فعالیت این دست از اتوبوس ها درارتباط است باید شرایطی را درجهت استفاده از خودروهای با کیفیت جدید فراهم کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تصریح کرد: دولت و مردم شهرداری را در مسیر ارایه خدمت بهتر و با کیفیت تر به شهروندان یاری کنند.
 شهردار تهران درباره کمبود اتوبوس درپایتخت گفت: در حوزه اتوبوسرانی نیز برنامه‌ای داریم و پیش بینی شده که اتوبوس‌ها از مجارستان وارد شوند که امیدواریم طی دو سه ماه آتی این مهم عملیاتی شده و اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان شوند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha