یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 225286

گل کاری، شستن کف زمین یا تمیز کردن آشپرخانه؛ شما چه احساسی با شنیدن این کلمات پیدا می کنید؟ آیا این کارها در نظر شما خسته کننده و بی فایده است؟ گمان می کنید انجام کارهای روزمره و معمولی خانه تنها یک نوع وقت تلف کردن است؟

انجام کارهای خانه عمرتان را طولانی می کند!

سلامت نیوز: گل کاری، شستن کف زمین یا تمیز کردن آشپرخانه؛ شما چه احساسی با شنیدن این کلمات پیدا می کنید؟ آیا این کارها در نظر شما خسته کننده و بی فایده است؟ گمان می کنید انجام کارهای روزمره و معمولی خانه تنها یک نوع وقت تلف کردن است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، برای بسیاری از زنان خانه دار یا افرادی که به هر دلیلی مجبور به انجام کارهای خانه هستند، اموری که مورد اشاره قرار گرفتند کسل کننده با شند؛ ولی آخرین تحقیقات انجام شده خلاف این مسئله را ثابت می کنند. احتمالاً متعجب خواهید شد، اگر بدانید همین کارهای ساده و معمولی می تواند طول عمر انسان را افزایش دهد.

بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، افرادی که در طول هفته حداقل 5 بار به انجام کارهای خانه مشغول هستند 28 درصد احتمال مرگ ناگهانی و زودرس را از خودشان دور کرده اند. علاوه بر این، چنین گروهی 20 درصد کمتر از دیگران به بیماری های قلبی دچار می شوند.

این تأثیر از آنجا ناشی می شود که انجام کارهای خانه، حکم نوعی ورزش دارد؛ چراکه فرد وادار به تحرک فیزیکی می شود. در واقع، ساده ترین کارهایی که به نظر ما چندان هم مفید هم نیستند می توانند نقش به سزایی در افزایش طول عمر ما ایفا کنند.

یافته هایی از این دست ثابت می کند که نوع فعالیت فیزیکی اهمیت چندانی ندارد و نباید رفتن به باشگاه ورزشی را تنها شرط افزایش تحرک پنداشت. کافی است در طول خفته 150 دقیقه را صرف انجام کارهای خانه بکنید تا از خطر مرگ زودرس دیگر شما را تهدید نکند.

منبع msn

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha